Dia a dia a l’escola

El nostre principal objectiu és que l’infant tingui benestar i sigui feliç.

Prioritzem el seu benestar, l’acompanyem i li oferim l’espai perquè avanci per si sol, tenint cura de satisfer les seves necessitats biològiques.Treballem per donar temps i espai per a què cada infant pugui trobar el seu ritme, sense presses ni pressions, sempre respectant totes les individualitats.Que es sentin acollits, reconeguts, estimats i segurs física i emocionalment. Per això confiem en ells, en les seves capacitats d’acció i els encoratgem a expressar-les i sobretot vetllem per a que s’estableixi un bon vincle amb l’adult, donant-los tranquil·litat, respecte i confiança.

Tota l’organització està en funció de la vida de l’infant al llarg de tota la jornada. Us volem transmetre que a l’escola no fem fer coses als infants, sinó que els acompanyem i deixem que ells facin, mantenint-nos disponibles sota la nostra mirada i escolta atenta en els seus particulars processos de creixement.

.

Linfant aprèn jugant. Mitjançant el joc, s’inicia en el descobriment del propi cos, en la relació amb l’entorn i amb els altres. A la nostra escola donem molta importància a l’organització dels espais i a les propostes que oferim, facilitant que es creïn situacions d’aprenentatge dins de la quotidianitat del dia a dia. I que aquesta disposició pugui facilitar un ambient de joc lliure per tal que l’adult pugui donar resposta de manera individualitzada als moments de vida quotidiana entesos com activitats d’atenció i cura. Estem atentes d’ajustar l’espai i el material a les capacitats, les necessitats i el moment evolutiu dels infants. Per això són espais que van canviant durant el curs, sempre tenint en compte les característiques generals que defineixen cada grup.

Amb afecte i respecte, intentem crear un clima que afavoreixi les relacions de l’infant amb les persones properes a ell, amb l’objectiu d‘oferir-li seguretat, autoestima, autonomia i satisfacció d’estimar i sentir-se estimat.

La família i l’escola són els principals contextos on es desenvolupa l’infant. Sou el més important per als infants i, per tant, des de l’escola en agrada poder-nos vincular a vosaltres. Per això valorem molt l’intercanvi d’informació amb vosaltres. A la nostra escola podeu estar-vos el temps necessari per acompanyar el vostre infant durant les entrades i sortides. El diàleg que cada dia es pot establir entre nosaltres i vosaltres és molt important.