Grup 0-1 any

Són els més petits de l’escola, que quan comencen al setembre tenen entre 4 i 8 mesos. A l’espai hi ha 8 infants.

Com en tota l’etapa del 0-3 i, especialment en aquest grup, el més important és el benestar de l’infant i això s’aconsegueix cobrint les seves necessitats bàsiques: l’alimentació, el descans i la higiene.

Per això, es té una cura especial de tots aquests moments, respectant el ritme individual de cadascú i dedicant-li tot el temps necessari.

L’espai disposa d’una habitació al costat on hi tenim el dormitori. Cada infant té el seu bressol on té la possibilitat de descansar quan ho necessiti i el temps que li calgui.

El vostre fill o filla necessitarà sentir-se com a casa, mantenir el vincle i, perquè hi hagin els mínims canvis possibles, us demanem a les famílies que porteu les seves farinetes, la seva llet, els llençols que mantindran l’olor de casa vostra, i altres objectes personals.

Els altres moments del dia vetllem per oferir als nadons el temps i l’espai on poder-se moure en llibertat.

Els deixem a terra, panxa enlaire i ells mateixos, quan estan preparats, s’inicien en el moviment. Les educadores no ens anticipem i respectem cada etapa d’aquesta evolució, estem al seu costat per donar-los confiança i seguretat.

Preparem el seu entorn amb objectes i materials agradables i adequats a les seves possibilitats, sense sobreestimular.

Gràcies a aquesta llibertat de moviments van agafant autonomia, van descobrint el seu cos, el company  i l’entorn, i ho fan utilitzant tots els sentits, especialment la boca. Per aquest motiu la higiene es primordial.

Fins als 7 mesos del nadó hi ha flexibilitat horària, és a dir, que podeu fer l’horari que més necessiteu, doncs prioritzem que pogueu estar el màxim d’hores amb el vostre fill o filla. Després es va unificant progressivament fins que es fa l’horari habitual establert a l’escola.

És el grup que, al llarg de  l’any, fa els canvis més espectaculars.

Aquest és l’espai Enxanetes

aula marietes-2 dormitori marietes