Adaptació

L’adaptació a l’escola bressol fa referència al període de temps en que l’infant comença a venir a l’escola. És el procés de vinculació que fa l’infant amb les noves persones i el nou espai que l’acull. Durant aquest procés es creen uns lligams afectius i de confiança entre la família, les educadores i els infants.

Quan l’infant arriba a l’escola, tant si és per primera vegada, com si ja venia el curs anterior, és probable que se senti insegur, per això procurem crear una atmosfera tranquil.la i agradable i un espai acollidor.

Durant el procés d’adaptació i en funció de les necessitats de cada família, convidem a que el temps d’estada a l’espai de referència sigui el que entre tots es cregui necessari. A vegades no és suficient amb només acompanyar l’infant fins a l’espai, hi ha infants que necessiten un temps per estar segurs. Per això convidem a totes les famílies que entrin a l’escola, que no es quedin a la porta sinó que arribin fins a dins i allà, poden veure altres famílies, altres infants i, les educadores de referència amb les que, d’una manera natural, es parla cada dia per explicar-nos mútuament, canvis, novetats, etc.

Per acompanyar l’infant de la millor manera possible, fem diferents torns d’adaptació i així podem acollir-lo de forma més individualitzada.

Per facilitar aquest procés es comença a venir a l’escola poca estona i l’horari es va allargant de forma progressiva.

L’objectiu prioritari és el benestar de l’infant , donar-li el temps que necessita.