Projecte Educatiu

El Projecte educatiu de l’escola el construïm tenint en compte el nostre concepte d’infant. Per a nosaltres és una persona competent i capaç, que pot participar de manera activa dins el seu entorn. Amb aquesta premissa li oferim un espai on poder desenvolupar totes les seves capacitats de manera autònoma i sense presses, tenint en compte la individualitat, l’interès i la motivació de cada infant. Partint del joc lliure, ell és el protagonista del seu desenvolupament al qual va incorporant tots els coneixements i les experiències de manera significativa.

Les educadores tenim cura del benestar de l’infant satisfent les seves necessitats bàsiques. L’acompanyem perquè pugui gaudir a cada moment d’un entorn i d’un material segur i ric, que li proporcioni les experiències que necessita per  créixer.

Partint que la vida quotidiana és l’eix vertebrador del dia a dia a l’escola, l’equip valorem, a més, unes maneres de fer integrades a l’activitat de l’escola, de les que en volem destacar dos projectes que ens identifiquen com a escola: l’Educació emocional i l’atenció a les famílies.

El projecte d’emocions en el que tot l’equip està interessat, significa ajudar els infants, als mateixos professionals i a les famílies a poder estar atents, a prendre consciència, a identificar i acceptar la gestió de les emocions en les diferents situacions educatives. L’acompanyament de les emocions és una pràctica de caràcter transversal i quotidià de l’escola. Aquesta manera de treballar fonamenta el nostre projecte pedagògic.

L’escola posa especial interès a la relació amb les famílies i és que tenim molt clar que l’infant va acompanyat de la família. Volem que al llarg de la jornada i del curs tothom se senti acollit. Cadascuna de les famílies sap que, de manera habitual i regular, pot entrar fins a l’espai de referència per donar informacions concretes i importants a l’educadora. L’escola en el seu paper d’acompanyar els processos de desenvolupament físics, afectius i psíquics dels infants aconseguirà arribar més lluny i amb major qualitat si ho fem tots agafats de la mà i units per una mateixa idea bàsica:  un millor desplegament humà.