Música i Contes amb la Mercè

El joc lliure és una activitat autonoma que l’infant fa des de que neix. És el motor d’aprenentatge de la primera infància. El joc és el “fer per fer”, és plaer, és gratuït, el fracàs no existeix pels infants, només els cal trobar noves solucions a través del seu cervell científic.

Des de l’escola procurem crear un entorn adient a les seves necessitats i que sigui el mateix infant el responsable de les seves estones de joc. No els calen provocacions constants, perquè els desconnectem de la seva pròpia essència, de la seva autonomia. Només un infant present té aquesta capacitat per jugar.

Després de satisfer aquesta necessitat l’infant pot estar preparat per rebre de l’adult una proposta més dirigida. I és en aquest moment quan la Mercè es fa present al nostre espai.

No tornarem a repetir-nos explicant-vos una altra vegada la importància que té la música i la narració de contes en els infants des de ben petits. Això ja ho han anat comentant les nostres companyes en articles anteriors.

Volem fer-vos arribar les imatges perquè vosaltres mateixos comproveu la fascinació de les vostres filles i fills davant d’aquestes estones de música i contes. Els infants han necessitat un temps d’adaptació per conèixer a la Mercè i la seva proposta. I això ho sap molt bé la Mercè i els dedica tot el respecte que es mereixen. Perquè abans de dedicar-se professionalment als contes i a la música, la Mercè treballava al 0-3. És una gran coneixedora de l’etapa, sap el que necessiten els infants i conseqüentment va adaptant la sessió a la realitat del moment. Així doncs, va alternant les audicions, les cançons, la narració de contes, amb la manipulació d’instruments, amb el ball i la dansa, amb el gest i la mímica.

(Cliqueu per veure més imatges)

I és gràcies a aquest respecte i a aquesta mirada que els infants van iniciant-se en el llenguatge musical. La resposta dels infants és diversa, alguns necessiten espai i temps per gaudir d’aquesta experiència més relaxadament. D’altres es mostren impacients i volen tocar i manipular tot allò  que ens mostra la Mercè, i hi ha els que es queden bocabadats i no es perden cap detall.

A la Nora i al Thiago els veiem gaudir d’aquests moments des de la distància, amb la seguretat d’estar al nostre costat. El David, la Martina D., el Marc i el Víctor necessiten viure-ho de més a prop, des de  primera fila, i si poden, a sobre de la Mercè. La Martina B., la Tanit i la Isona han deixat de mirar-s’ho des de la timidesa i participen activament. I la Leire, només entrar la Mercè, ja es posa a ballar i a picar de mans.

La Mercè està molt present en el nostre “dia a dia” doncs al racó de les fotografies familiars, també hi ha una imatge seva, per tal que els infants s’hi anessin familiaritzant. I quina il.lusió els fa trobar-la!!!

Si voleu saber quina és la vivència que la vostra filla o el vostre fill té d’aquesta proposta, us animem a fer una comprovació. Només cal que els poseu alguna d’aquestes obres que la Mercè utilitza per situar-los en cada moment de la sessió, al començar “Peer Gynt” composta per Edvard Grieg (el primer minut i mig), i en l’acabar “Contradansa núm. 3” de Beethoven (minut 3:50 d’aquest vídeo). Potser us sorprendran fent-vos la coreografia i tot!!!

Per acabar, només agrair-vos a tot@s vosaltres, les famílies, que gràcies a les vostres aportacions a l’AMPA feu possible que la Mercè vingui a l’escola, feu possible la sensibilització musical.

“La música és el veritable llenguatge universal”. Carl Maria von Weber