Diagnosi

Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar o sigui, les accions que s’estan duent a terme correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals, i els punts febles a millorar, cal fer una diagnosi i incidir en els àmbits en els quals calgui fer actuacions.

Cal tenir present que la diagnosi permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, professorat i centre.

Pel que fa a la participació de les enquestes SELFIE s’observa que hi ha hagut una alta participació tant, des de l’alumnat, com de l’equip docent, com de l’equip directiu en totes les etapes educatives.

Educació Infantil i Primària:

Educació Secundària:

Després de fer un buidatge dels resultats obtinguts arribem a la conclusió següent:

Punts forts
Punts a treballar

– El centre treballa amb el projecte EduCAT 2.0. per tant, al finalitzar l’educació bàsica els alumnes tenen un gran domini de les competències més instrumentals de l’ús de tecnologies.

– S’utilitzen eines digitals en l’avaluació i el seguiment personalitzat de l’alumnat.

– El centre té definits els canals digitals per comunicar-se amb la comunitat educativa. A més, també té definides les persones responsables de cada canal.

– Un percentatge significatiu de les famílies utilitza de forma regular la plataforma Educamos de comunicació.

– El centre vetlla perquè les seves bones pràctiques en tecnologies es difonguin a través del seu web i xarxes socials.

– L’ús de les tecnologies es troba reflectit en els diversos documents del centre (PEC, NOFC, PGA, programacions d’aula…).

– La tecnologia és present al centre de forma transparent. Se’n fa ús però sempre amb una finalitat metodològica clara.

– Hi ha mecanismes de valoració global d’adquisició de la competència digital, però no n’hi ha d’avaluació de les diferents dimensions de la competència digital.

– Fomentar la formació permanent del personal docent vers la continua transformació educativa pel que fa a les ferramentes digitals.

– Implicació d’una manera més àmplia dels membres de la Comissió Estratègia Digital, assignant responsabilitats per treballar de manera col·laborativa.

– Actualització de la informació de la pàgina web.

– Divulgació de l’EDC a tots els membres de la comunitat educativa.