El nostre col·legi és un entorn segur

La Congregació de les Carmelites Misioneres Teresianes, entitat titular d’aquest centre, ha habilitat la direcció web com eina clau i amb l’objectiu de facilitar un mecanisme objectiu i eficaç per a què qualsevol persona que es relacioni pugui informar de:

    • Qualsevol fet, indici, irregularitat, risc o coneixement de possibles delictes i/o incompliments normatius al seu àmbit i operativitat.
    • Qualsevol acció contrària a les polítiques, protocols, procediments i codis interns que estiguin instaurats en matèria de compliance.
    • Qualsevol indici, sospita o evidència de comportament no ètic, discriminatori, contrari a la igualtat de les persones i possible assatjament laboral i/o sexual.
    • Qualsevol operació sospitosa, incidència o risc en matèria de “prevenció del blanqueig de capitals i financiació del terrorisme”, frau, corrupció o existència de conflictes d’interès.
    • Totes altres accions o omissions que poguin ser constitutives d’infracció penal o administrativa greu o molt greu o qualsevol vulneració de la resta de l’ordenament jurídic.
    • Qualsevol dubte en relació en la normativa.

Les denuncies podran realitzar-se a través del canal online proporcionat preceptiu o a través de sol·licitud verbal al responsable del Sistema d’Informació. En aquest sentit s’ha habilitat la direcció enllaç web introdunt el codi “CMT”.
Els fets denunciats deuen ser certs, per això, el denunciant ha d’assegurar-se què la informació proporcionada sigui correcta. Aquest canal, ha estat implementat com element clau i idoni per a la supervisió, control i prevenció, en l’àmbit del compliment ètic i normatiu, amb el propòsit de promoure una cultura de transparència, ètica i lliure de conductes de corrupció, frau o incompliments administratius i/o penals, atenent al disposat en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, “de protecció d’informants”. En aquest sentit, les Carmelites Misioneres Teresianes compten amb una Política que enúncia i explica els principis generals en matèria del Sistema intern d’informació i defensa de l’informant i garanteix, entre d’altre, la confidencialitat, la protecció dels informants i la tramitació establerta en la llei 2/2023, de 20 de febrer, així com los drets del denunciant i del denunciat. A més a més, existeix un procediment de gestió, tramitació, investigació i resolució de denuncies mitjançant el que es procura assegurar, durant tot el procès de vida de la denúncia, la protecció del denunciant i la privacitat de les persones involucrades, a més més de la confidencialitat sobre les dades contingudes a la denúncia.
El present canal proporciona un mitjà confidencial i segur per a què qualsevol persona que es relacioni amb nosatres pugui denunciar qualsevol activitat sospitosa o il·legal en les Carmelitas Misioneras Teresianas sense por a represàlies.

Aquest canal no es podrà utilitzar per a dur a terme denúncies amb les següents característiques:

      • Denúncies falses.
      • Denúncies que mostren mala fe de forma manifesta (ex. Denúncia presentada diferents vegades amb diferents relats dels fets).
      • Denúncies no fundades o sense indicis concrets o determinats (ex. “M’apareix sospitosa l’actuació de X, em fa dubtar de la seva actuació conforme amb la llei”).
      • Denúncies genèriques per no incloure el conjunt de dades que es consideren mínims per a les denúncies: conductes realitzades, data/es en les que van tenir lloc els fets i tipologia de normativa incomplida (ex. “Un company porta a cap males pràctiques de
        comercialització amb alguns clients”). Així mateix, en el cas que una denúncia faci referència sobre el contingut d’un fitxer/document i aquest no s’ha aportat en la denúncia.
      • Denúncies sobre fets no denunciables per no suposar cap il·lícit o incompliment ètic (ex. Falta d’higiene d’un company).
      • Denúncies relatives a fets que es trobin en seu judicial.

En tot cas, el canal compleix i respecta la Llei orgànica 3/2018, del 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Per això, es conservaran les dades personals relatives al Canal de Denúncies durant el terme estrictament necessari i mai es conservaran dades personals, relatius a aquest tractament, durant per un termini superior a 10 anys.