Acolliment digital

Acolliment a les famílies:

Plataforma Educamos

La plataforma Educamos és el principal canal de comunicació entre la família, els docents, l’equip directiu, els assumptes acadèmics, administratius i econòmics del dia a dia. Les credencials d’aquesta es faciliten en la reunió d’inici de curs, juntament amb l’explicació del procés a seguir per utilitzar-la a través de l’ordinador o instal·lar-se l’aplicació a qualsevol dispositiu mòbil. En el cas d’una família nova durant el curs, es duu a terme el mateix procediment però, en aquest cas de forma individual i a través del tutor/a i l’equip directiu.

Si durant el curs acadèmic hi ha alguna incidència, aquesta es comunica al tuto/a o a l’equip directiu.

Pàgina web i xarxes socials

Des de la pàgina web de l’escola es pot accedir a la informació del centre, els serveis que s’ofereixen, d’enllaços ràpids a la plataforma Educamos i als entorns virtuals d’aprenentatge, a les notícies d’actualitat del centre, etc.

A més a més, paral·lelament es difon informació sobre la vida escolar en el centre i la interacció de tots els membres de la comunitat educativa.

@SagradaFamiliaRapita @sagradafamilialarapita @sagrada_familia_scr @sfamiliarapita Pàgina web del centre

 

Portàtils i tauletes per a l’ús de l’alumnat

El centre compta amb dispositius d’ús per a l’alumnat. A l’etapa d’Educació Infantil i a Cicle Inicial d’Educació Primària s’utilitzen les tauletes, normalment en forma de racó i sota la supervisió del personal docent.

D’altra banda, a Cicle Mitjà i Cicle Superior d’Educació Primària, les tauletes adopten un paper secundari i es potencia l’ús de portàtils amb programari més complex i per tant, introduint un aprenentatge esglaonat i progressiu.

A l’Etapa de Secundària, l’alumnat disposa de portàtils propis i per tant, no usa els dispositius del centre. Tot i això, puntualment si és necessari se’n pot fer ús. També, s’introdueixen activitats amb l’ús de diverses aplicacions de mòbil i/o tauletes.

El personal docent vetlla en l’ús responsable d’aquests dispositius, així com també l’educació en la protecció per la propietat intel·lectual.

Acolliment a l’alumnat:

L’acolliment digital de l’alumnat el duu a terme el tutor/a i per l’equip docent que intervé a l’aula, recolzats pels membres de la Comissió Estratègica de Centre.

L’alumnat d’Educació Infantil i del Cicle Inicial de Primària consisteix en la cerca del nivell de partida pel que fa a l’adquisició de la competència digital en la utilització de tauletes i d’altres perifèrics d’ordinadors, es vetlla per una inclusió digital dins l’aula.

Pel que fa a l’alumnat de Cicle Mitjà, s’inicia en la utilització de portàtils amb programari bàsic d’ofimàtica, el l’entorn Microsoft 365 lligat a la plataforma Educamos i en la redacció dels primers correu electrònics. Per treballar dins Educamos se’ls facilita un usuari i contrasenya i a igual com a altres etapes se’n fa una detecció del nivell inicial de l’alumnat, a través d’observació sistemàtica i es potencien les seves habilitats digitals, tot fent un seguiment proper.

Tant en l’Etapa d’Educació Infantil com a Cicle Inicial i Mitjà, l’eina usada per realitzar videoconferències és el Teams, amb el compte dels progenitors o bé, amb el seu per a l’alumnat de Cicle Mitjà.

L’alumnat de Cicle Superior se’ls dona l’alta en l’entorn Google Woorkspace for Education (usuari i contrasenya) on aprenen a utilitzar el programari d’editors de textos, presentacions i també, l’entorn d’aprenentatge (EVA) Google Classroom, correu electrònic Gmail amb domini @colegisagradafamilia.com i s’estableix per tant, un canal de comunicació amb el personal docent i la resta d’alumnat del centre i també, l’ús de l’aplicació per videoconferències Meet.

Per últim, l’alumnat d’Educació Secundària se’ls facilita, usuari i contrasenya per a l’entorn d’aprenentatge Moodle (EVA) i també per a Google Woorkspace for Education, si no el tenen del Cicle Superior de Primària. A més a més, en el Projecte eduCat 2.0. s’usen llibres digitals en diverses matèries, la majoria de les quals s’enllacen al seu compte @colegisagradafamilia.com. i d’altres se’ls facilita usuari i contrasenya per accedir-hi.

 

Cal afegir que també, s’informa a l’alumnat sobre la normativa en la utilització d’aquests dispositius en l’àmbit escolar. Segons les Normes d’organització i funcionament de centre (NOFC), cal que tinguin presents els següents aspectes en relació amb l’àmbit digital:

Accés a Internet:

    • L’alumnat del centre té a la seva disposició accés a Internet a les Això no obstant, l’alumnat s’ha de comprometre a fer-ne un ús acadèmic i escolar.
    • No es permetrà l’accés a determinades pàgines d’Internet que per raó del seu contingut contradiguin l’objectiu educatiu de l’escola.
    • Qualsevol actuació o incitació perjudicial per a la integritat personal dirigida a qualsevol membre de la Comunitat Educativa es considerarà una falta greu.
    • La suplantació de la identitat digital es contempla com una mala acció així com les conseqüències que se’n deriven.

Dispositius i maquinari:

    • Respectar i fer un bon ús de les instal·lacions i els mitjans electrònics que es posen a l’abast per a la tasca educativa.
    • El centre no es fa responsable de les pertinences personals ni objectes de valor que l’alumnat porti a classe (portàtil, tauletes i mòbils propis).
    • La utilització de dispositius electrònics sense permís del personal docent i amb finalitat no educatives no està permès.
    • No es permet l’enregistrament d’imatges o so sense autorització, així com tampoc la seva difusió per canals no autoritzats.

Acolliment al personal docent:

Per tal de facilitar la tasca docent i la incorporació al centre, l’equip directiu juntament amb la coordinadora digital faciliten eines i recursos digitals dels quals disposa l’escola i el Departament d’Educació.

XTEC

La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya és el web de referència pels docents on es pot trobar recursos, normatives, projectes, formació, etc., que ofereix el Departament d’Educació. Alguns dels serveis que s’hi ofereixen, requereixen identificació corporativa, l’usuari XTEC. En cas que no es disposi de l’usuari corporatiu XTEC, cal que es sol·liciti l’alta a través de l’enllaç: https://cutt.ly/altaxtec. La direcció del centre rebrà l’avís de la sol·licitud i en farà la validació. Cal tenir en compte que és imprescindible disposar d’aquest usuari corporatiu per a la comunicació del docent amb el Departament d’Educació.

Amb l’usuari XTEC se’t dona d’alta de les eines Google Workspace for Education sota el domini xtec.cat.

GUAC

(GUAC) és una aplicació de Gestió d’Usuaris d’Altres Centres que  té com a finalitat donar o treure permisos d’accés a les aplicacions informàtiques del Departament d’Educació a usuaris dels centres dels quals el Departament d’Educació no n’és el titular.

🔗Accés al GUAC: https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=2011015:1:312062461072184

Portal de Centres

És la Intranet del Departament d’Educació. S’hi accedeix amb les credencials d’autenticació de GICAR. Centralitza tots els portals web abans esmentats. S’accedeix també a normativa, models de documents, tràmits del personal, etc.

🔗Accés al Portal de centres: espai.educacio.gencat.cat

🔗Accés a GICAR (canvi de contrasenyes): idp4-gicar.gencat.cat/autogestio

En cas que no es disposi d’usuari GICAR per identificar-s’hi, s’ha de sol·licita l’alta a la direcció del centre.

Educamos

EDUCAMOS és una plataforma integral de gestió col·legial i educativa que funciona a través de web i que pretén donar solució a tots els processos organitzatius i comunicatius que es donen en el dia a dia un centre educatiu. L’usuari i contrasenya s’ha de sol·licitar a l’equip directiu.

🔗Accés a Educamos: https://sagradafamilia-sanalberto-sancarlosdelarapita.educamos.com/

Pàgina Web del Col·legi Sagrada Família

Des de la pàgina web de l’escola pots accedir a informació del centre, a les diferents plataformes i serveis amb els quals es treballa, a través d’enllaços ràpids, a les notícies d’actualitat del centre, documentació estratègica del centre, etc.

Coordinadors/es de la pàgina web: Cada etapa té un/a responsable per a penjar els  articles. Un membre de l’equip directiu i la coordinadora de la comissió d’estratègia digital de centre són els responsables de la pàgina web.

🔗Accés al web: www.colegisagradafamilia.com

Usuari Coorporatiu

El personal docent i d’administració del centre pot disposar d’un usuari coorporatiu sota el domini @colegisagradafamilia.com. S’ha de demanar a la coordinadora digital.

Disposar d’aquest usuari dona accés a utilitzar les eines de la suite informàtica Google Workspace for Education: correu electrònic (Google Gmail), un espai d’emmagatzematge al núvol (Google Drive), eines ofimàtiques col·laboratives (Google Docs, Google Sheets, Google Slides, Google Forms, etc…), programari per vídeoconferències (Google Meet), entre d’altres.

EVA: Moodle i Google Classroom

Amb l’usuari coorporatius, és té accés a l’entorn virtual d’aprenentatge (EVA) Google Classroom, el qual s’utilitza a partir de 5è de Primària i destaca per la seva senzillesa d’ús i integració amb els serveis i eines d’aquest paquet d’utilitats.

🔗Accés al web: classroom.google.com

A més a més, del Google Classroom anteriorment esmentat, també s’utilitza el Moodle com a entorn virtual d’aprenentatge (EVA). Aquest entorn facilita una alternativa diferent en estructuració pel que fa Google Classroom i per tant, dota al personal del centre i a l’alumnat d’un ventall més ampli d’eines així com, oportunitats per desenvolupar habilitats digitals.

🔗Accés al web: https://educaciodigital.cat/colsagradafamilia-larapita/moodle/?lang=es

Les credencials del Moodle s’han de demanar a la coordinadora digital.

Comissió d’Estratègia Digital

La comissió d’estratègia digital de l’escola està formada per docents de les diferents etapes: Infantil, Primària i Secundària. A més a més, s’estableix una coordinació activa amb l’Equip Directiu el qual és una peça clau en les decisions de centre.