Portals digitals i xarxes socials

El nostre centre educatiu utilitza les següents xarxes socials per publicar i difondre contingut educatiu i orientador relacionat amb el funcionament d’aquest.

@SagradaFamiliaRapita @sagradafamilialarapita @sagrada_familia_scr @sfamiliarapita

Existeix una Comissió de Xarxes Socials, la qual vetlla pel bon funcionament d’aquestes pel que fa a la privacitat i els drets d’imatge i d’autoria de totes les persones que apareixen en les publicacions o treballs creats, siguin en format text o multimèdia (fotos, vídeos, etc). Cal tenir-ho en compte per a qualsevol persona vinculada amb les activitats a publicar: alumnat, professorat, personal d’administració i serveis, conferenciants, talleristes i tercers. En el cas dels adults, cal tenir el seu consentiment exprés (encara que només sigui verbal) i, pel que fa a l’alumnat, el centre disposa d’unes autoritzacions on les famílies permeten la difusió de les imatges dels seus fills/es.

Cada etapa educativa té un responsable per penjar els articles a les xarxes socials, per tant, per saber-ho, cal preguntar-ho als membres de la Comissió d’Estratègia Digital. Sovint s’utilitza l’eina Hootsuite per gestionar-les de manera conjunta. Tot i això, la resta de professorat que no es troben en aquesta comissió també col·laboren puntualment en les xarxes.

Les contrasenyes per accedir-hi, només les tenen els membres de la Comissió de Xarxes Socials.

D’altra banda, el centre utilitza el Nodes, dins del sistema d’allotjament múltiple Àgora/EIX facilitat pel Departament d’Educació, on es fonamenta la pàgina web del centre www.colegisagradafamilia.com basada en WordPress.

Pel que fa a l’ús de serveis i recursos digitals a Internet per treballar a l’aula, com les eines i serveis de l’anomenat web 2.0 que permet el treball col·laboratiu i la comunicació entre usuaris s’han estès en el centre amb finalitats acadèmiques.

En aquest sentit el centre disposa de les eines Google G-Suite (Correu electrònic @colegisagradafamilia.com, Google Classroom (EVA), Google Docs, Forms,…), Moodle (dins de l’Àgora/EIX) com a entorn virtual d’aprenentatge (EVA) i les eines Microsoft Office online enllaçades a la plataforma Educamos.

D’altra banda, el Departament d’Educació posa a disposició dels centres un ampli ventall de recursos i programes d’innovació que donen suport al desplegament de la cultura digital així per tant, els docents de diverses àrees i nivells utilitzen un gran ventall de recursos educatius digitals creats i seleccionats per dur a terme la pràctica educativa com per exemple: La biblioteca de recursos d’Alexandria, EDU365.cat, zona CLIC,…. A les etapes d’Infantil i Cicle Inicial de Primària ho tenim recollit en un repositori de recursos digitals anomenat Symbaloo.

Recursos educativos. | CPI de Bembibre

A més a més, el centre treballa utilitzant llibres digitals de diverses editorials, aquests en molts casos requereixen un registre previ amb la consegüent acceptació de clàusules que permeten el tractament de dades, sempre amb finalitats educatives.