Història

Una distingida família de Sant Carles de la Ràpita va proposar al senyor Bisbe i a la Mare General de la Congregació que enviessin un grup de germanes per formar un col·legi de joves al nostre poble.

El 9 de gener de 1909, rebudes per Mossèn Tomás Caballero i el Sr. Vicari Mossèn Pasqual Gutiérrez, van arribar al nostre municipi un grup de set germanes i es van instal·lar al carrer Sant Isidre n. 5. En aquest emplaçament van obrir un petita escola amb dues classes amb la finalitat d’ensenyar al jovent les primeres lletres i les regles d’urbanitat i educació. El col·legi estava dirigit per la germana Anita de San José i la Madre Engracia de San Elias era la superiora de la comunitat.

Aquesta primera casa aviat es va quedar petita i, en menys de dos anys, l’11 de desembre de 1910, es van traslladar a la plaça d’Espanya, avui coneguda com la plaça del Cóc. Allí van obrir més classes i es quedà la nova comunitat amb la permanència a la casa del Santíssim Sagrament, acompanyades de la Mare General i les germanes d’Amposta, Ulldecona i Alcalà de Xibert.

coc

El 15 d’abril de 1925 es van signar les escriptures de l’edifici on actualment hi ha el centre (plaça Carles III, 9).

Durant els anys de la guerra el col·legi es va convertir en un hospital militar, però la comunitat de les germanes CMT no va desaparèixer, ja que les germanes Anita i Fracisca, molt ben ateses per una família de la nostra localitat, romangueren a la Ràpita.

L’any 1988 es reedificà la casa de les germanes afegint noves instal·lacions al centre. El 1995 es va construir un tercer pis a l’actual col·legi per poder impartir l’Educació Secundària Obligatòria i el 1998 es va construir el pavelló, un edifici nou de 560 m2.

Per aquesta comunitat han passat 129 germanes i se n’han quedat 12, les quals ho han donat tot pel poble.

L’any 2009 vam celebrar el centenari del nostre col·legi. Han passat molts anys i hem vist passar moltes coses, hem tingut bons i no tan bons moments però sempre hem tingut el recolzament dels rapitencs i rapitenques. La celebració del centenari, 100 anys fent escola, va ser i és un motiu de satisfacció. Any rere any fem pinya per aconseguir el nostre objectiu prioritari: educar el nostres alumnes amb els valors cristians i humans; així fem persones.