Acords de Claustre i Consell Escolar

També hi ha format una comissió de xarxes socials que participen activament difonent activitats i informació del centre en les xarxes socials i pàgina web. Tot i això, la resta de professorat que no es troben en aquesta comissió també col·laboren puntualment en les xarxes.

Com a mitjà de comunicació amb les famílies s’utilitza la plataforma educativa Educamos.

Els aspectes o procediments relacionats en l’àmbit digital es troben reflectits en el Projecte Educatiu del Centre (PEC), les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC), protocols, projectes,….

El 27 d’abril de 2016 es va aprovar el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades, en endavant RGPD), de plena aplicació des del 25 de maig de 2018.

Pel que fa referència a l’ús d’imatges, la propietat intel·lectual, l’accés a Internet, el correu electrònic, entre d’altres, el centre cada curs escolar facilita a les famílies autoritzacions, ja sigui per alumnat menor de 14 anys com per a major de 14 anys, proposades pel Departament d’Educació, atès que el dret a la pròpia imatge és reconegut en l’article 18.1 de la Constitució espanyola i està regulat per la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre dret a l’honor, a la intimitat i a la pròpia imatge. A més a més la congregació Carmelites Missioneres Teresianes (CMT) també facilita una autorització per a ús i gestió de dades escolars i plataforma Educamos. Val a dir que, aquestes autoritzacions es renoven cada curs escolar i a més a més, la família pot manifestar el no consentiment en qualsevol moment.

D’altra banda, tal i com s’indica a les autoritzacions anteriorment esmentades, el centre es reserva el dret d’utilitzar eines informàtiques per aclarir l’ús i les responsabilitats en cas d’indicis de mala utilització dels recursos digitals.

Els mitjans de difusió o entorns on es publiquen aquestes dades, imatges/veu i materials elaborats estan lligats a la pràctica educativa del centre i així per tant, la seva finalitat és estrictament educativa. Tanmateix cal afegir que el centre no és responsable de les captacions d’imatges efectuades en espais públics externs al centre així, com pel que fa actes on familiars fan fotos i vídeos el seu ús és limitat al personal i domèstic.

El centre utilitza el Nodes, dins del sistema d’allotjament múltiple Àgora/EIX facilitat pel Departament d’Educació, on es fonamenta la pàgina web del centre www.colegisagradafamilia.com basada en WordPress. També, es disposa d’un canal de Youtube “Col·legi Sagrada Família Sant Carles de la Ràpita”. I pel que fa a xarxes socials està a Facebook, Twitter i Instagram.

Pel que fa a l’ús de serveis i recursos digitals a Internet per treballar a l’aula, com les eines i serveis de l’anomenat web 2.0 que permet el treball col·laboratiu i la comunicació entre usuaris s’han estès en el centre amb finalitats acadèmiques. D’aquí també, se’n deriva una autorització que han designar els tutors legals o la família.

A més a més, el centre treballa utilitzant llibres digitals de diverses editorials, aquests en molts casos requereixen un registre previ amb la consegüent acceptació de clàusules que permeten el tractament de dades.

Pel que fa referència a la normativa de la tinença i l’ús dels telèfons mòbils al centre, s’ha desenvolupat recentment una normativa específica la qual s’inclourà a les NOFC. Quan degut a la naturalesa de l’activitat d’aula, que fa necessari l’ús de dispositius mòbils o bé, en sortides escolars, el professorat comunicarà amb antel·lació a la família i a l’alumnat les característiques especials d’ús.

Tanmateix, també es troba contemplat a les NOFC la normativa referent a accions que vulneren la integritat personal i el ciberassetjament.

En un breu resum són les que s’esmenten a continuació:

Accés a Internet:

• L’alumnat del centre té a la seva disposició accés a Internet a les Això no obstant, l’alumnat s’ha de comprometre a fer-ne un ús acadèmic i escolar.
    • No es permetrà l’accés a determinades pàgines d’Internet que per raó del seu contingut contradiguin l’objectiu educatiu de l’escola.
    • Qualsevol actuació o incitació perjudicial per a la integritat personal dirigida a qualsevol membre de la Comunitat Educativa es considerarà una falta greu.
    • La suplantació de la identitat digital es contempla com una mala acció així com les conseqüències que se’n deriven.

Dispositius i maquinari:

• Respectar i fer un bon ús de les instal·lacions i els mitjans electrònics que es posen a l’abast per a la tasca educativa.
    • El centre no es fa responsable de les pertinences personals ni objectes de valor que l’alumnat porti a classe (portàtil, tauletes i mòbils propis).
    • La utilització de dispositius electrònics sense permís del personal docent i amb finalitat no educatives no està permès.
    • No es permet l’enregistrament d’imatges o so sense autorització, així com tampoc la seva difusió per canals no autoritzats.