Estratègies de comprensió lectora

Benvolgudes famílies, en el tercer any de la formació d’impuls a la lectura, ens centrem en el llegir per comprendre.

Aquests dies a Cicle superior estem mostrant als alumnes 4 estratègies de comprensió lectora:

• El resum
  • Fer hipòtesis
  • Visualitzar
  • Fer inferències o deduccions

Si llegir és pensar, les estratègies són el camí que fem servir per pensar.

És necessari ensenyar estratègies perquè volem fer lectors autònoms, capaços d’enfrontar-se de manera intel·ligent a textos diferents pel que fa tant al contingut  com a la tipologia.
Les estratègies són un mitjà d’ensenyament, no pas una finalitat. No és qüestió de disposar d’amplis repertoris d’estratègies. L’important és que els alumnes siguin capaços de fer servir les estratègies adequades per a la comprensió del text que estan llegint en un moment determinat. Per tant, les estratègies han d’ajudar els lectors a escollir altres camins quan es trobin amb dificultats en la lectura.

Al llarg de les diferents sessions l’alumne s’adona de l’estratègia aplicada, i pren consciència del grau de domini que té.

Clicant als següents títols podeu veure com s’han treballat les estratègies a altres etapes escolars:

EDUCACIÓ INFANTIL P3 VISUALITZACIONS  P3 HIPÒTESIS P4 INFERÈNCIES P5 HIPÒTESIS

CICLE INICIAL