SETMANA BIO

 

 

 

 

 

 

 

 

Enguany el projecte de l’escola gira entorn a l’alimentació ecològica. La setmana del 19 al 27 d’octubre tots els alumnes des de P3 fins a 6è ens hem adherit al projecte que a nivell de Catalunya es celebra a les escoles. La Setmana Bio per l’alimentació ecològica és un esdeveniment amb l’objectiu de promoure i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població. El programa d’activitats ha estat molt variat,  es fa una valoració molt positiva i esperem que hagi deixat empremta als nostres alumnes.

Tertúlies dialògiques

El primer trimestre els alumnes de sisè A vam fer una lectura una mica especial…

El títol del libre, “l’Oreneta de Mont-Sacer” del periodista Xavier Llopart, va ocupar les nostres estones de lectura i vam experimentar les primeres tertúlies literàries. A classe pactàvem uns capítols que havíem de llegir a casa. A l’escola comentàvem els paràgrafs d’allò que ens havia cridat l’atenció. La finalitat, fomentar la reflexió i el diàleg a partir de les diferents i possibles interpretacions que es deriven d’un mateix text. En aquesta manera de tractar la literatura es troba la riquesa de la tertúlia.

Aquí us deixem una mostra de les sessions.

Conferències a 5è

Benvolgudes famílies, ha estat tot un plaer ser oient de les conferències dels vostres fills/es. Realment us vull felicitar per la gran feina feta entre tots. Han estat uns dies intensos de nervis, de preparació  a casa, de gravar els vostres fills/es mentre assajaven…i el… Llegeix més»

“Atrapa la imatge”

Fa unes setmanes ens vam trobar amb un rebedor de l’escola ben diferent…havia arribat al Calderí un concurs anomenat “Atrapa la imatge”, on havíem de relacionar 15 àlbums il·lustrats amb 15 imatges. Semblava fàcil però no ho era!!! Els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è us ho poden ben explicar!

Gimcana Calderina

A meitat de desembre, els alumnes de segon vam sortir de l’escola per a fer una gimcana pel poble. Aquesta gimcana la vam preparar els mateixos alumnes en sessions d’aula on treballem el gust per la lectura. L’objectiu era preparar pistes que els companys haurien de llegir el dia de la gimcana per descobrir a quins llocs del poble havien d’anar.

Per parelles vam pensar-nos un lloc de caldes i vam inventar-nos pistes perquè els companys podessin descobrir-lo.

El dia de la gimcana ens vam posar en grups de quatre i cada grup anava acompanyat d’una mare voluntària. Calia que llegíssim molt atentament les pistes que els nostres companys havien escrit per tal de poder passar per tots els lloc. Un cop arribàvem al lloc havíem de fer una petita prova que també descobríem llegint-la.

La veritat és que va ser un matí molt divertit i vam aprendre que llegint ens ho podem passar molt bé i podem descobrir moltes coses.

Amic invisible a 5è

Hola famílies, avui hem fet l’amic invisible a la classe. Ja us podeu imaginar l’estona d’emoció i d’il·lusió que han passat els vostres fills…moments únics. Aprofitem per desitjar-vos molt bones festes! Ens veiem l’any que ve 😉
 

English

Els alumne de 2n a 5è hem preparat un poema de Nadal en anglès i hem gaudit molt.

Esperem que us agradi!! MERRY CHRISTMAS!!!

FORMIGUES COOPERATIVES

Els alumnes de 5è hem començat a Educació Física el projecte de Formigues Cooperatives!
Els alumnes de 6`del curs passat ja van poder gaudir d’aquest projecte i nosaltres aquest any esperem fer-ho també.
En què consisteix?
Formigues Cooperatives. 
Us adjuntem un fragment de l’explicació que trobareu més detallada a… Llegeix més»

Ja ha arribat el Tió al Calderí.

Ja ha arribat el Tió a l’escola.
Com cada any el tió de l’escola ens ha escrit una carta per proposar-nos un joc, l’havíem de trobar! Després d’ajuntar-nos totes les classes d’infantil, com una gran família, hem anat a buscar-lo.
Pel camí hem trobat un petit amic, a veure si el trobeu entre totes les fotografies!
Finalment la Lili de P3 ha estat qui l’ha trobat amagat a l’olivera del pati petit.
Ara ja, calentó al seu cau, en podrem tenir cura fins que faci un pet amb olor de xocolata.

Interactius a P5

Ja fa dies que s’ha iniciat l’activitat d’interactius a P5 i gràcies a l’ajuda de totes les mares i pares voluntaris els jocs matemàtics d’aquest any ja comencen a funcionar de manera autònoma al llarg del dia.

Moltes gràcies a tots i totes per ajudar a fer possible aquesta activitat d’aprenentatge única.

Taller de Miró

Aquest dimecres al matí des de l’ Associació Cultural de Granollers ens van venir a fer un taller de pintura per conèixer a un dels autors que treballem en Infantil: Joan  Miró.

Traços a P5

Seguim amb el treball de grafisme amb traços cada cop més difícils, en les darreres sessions hem treballat seguint els 5 passos (reconèixer, vivenciar amb el cos, manipular, elaborar i representar).

Hem treballat els conceptes de simetria, angles, línies rectes, línies corbes, quadrats, triangles i diagonals.

També seguim realitzant exercicis de motricitat fina per tal de millorar la prensió i la força a l’hora d’utilitzar els estris per escriure.

Relacions númeriques amb regletes

La sessió d’avui ha començat amb una estona de joc lliure manipulant les regletes, desprès hem passat a fer preguntes per tal que treballin la lògica i entenguin la relació entre quantitat i numeració.
Després del joc lliure hem parlat del fet que els números es poden representar de diferents maneres: Amb la paraula que defineix el número “dos” amb la representació gràfica del símbol “2” i hem passat a dir que representarem els números amb les regletes.
Les preguntes que s’han fet han estat:

Primera pregunta: “Feu el número 1” Els ha estat molt fàcil, l’han confegit amb diferents regletes
Segona pregunta: “Representeu el número 1” amb una sola regleta (hi ha hagut un moment de dubta i han agafat una regleta i l’han posat amb certa facilitat.
Tercera pregunta: “Representeu el número 2” l’han confegit amb certa dificultat però han pogut.
Quarta pregunta “Representeu el número 2 amb una sola regleta”. Han fet moltes hipòtesis però ningú ha arribat a trobar la fórmula.

Hem tancat la sessió amb un “oooo” generalitzat, ja que tots volien continuar treballant per trobar la resposta.
En aquesta segona sessió de la mateixa activitat hem iniciat amb 10 minuts de joc lliure recordant la pregunta
“Representeu el número 2” a poc a poc van anar veient la relació que hi ha entre la mida del regleta i la representació numèrica.
A partir d’aquí hem iniciat el joc:
“Quin número és aquest”
Al final de la sessió havien confegit la representació de l’1 al 10 amb regletes.

APADRINAMENT LECTOR

Us presentem les parelles de padrins i fillols d’aquest curs 2019-2020.

Estem fent activitats diverses amb les quals tant els padrins com els fillols aporten el seu granet de sorra en aquesta experiència tant motivadora pels alumnes.

Aquí teniu un recull fotogràfic.

CAN RIBAS

Els alumnes de CIcle Inicial hem d’excursió a Can Ribas a Bigues i Riells, allà hem après tot el procés que s’ha de seguir per l’elaboració de l’oli.

Hem passat un dia ple d’emocions i nous aprenentatges, en un entorn de natura.