Benvinguts/des a l’Escola El Calderí

Aniversaris a P3

Els alumnes de P3 que han volgut celebrar el seu aniversari amb els companys de la classe, ho han fet portant pastissos o algun detall per esmorzar! han pogut bufar l’espelma i els companys els han cantat cançons per felicitar-los! a més s’han endut a casa el collaret dels aniversaris a casa, amb els corresponents petons dels companys! Aquí teniu un petit recull de les fotografies que n’hem fet.

Els més petits de l’escola visiten Thermalia

Durant el mes de maig els nens i nenes de P3, P4, P5 i 1r, vam anar a Thermalia a fer diferents tallers sobre les termes romanes. Els infants de P5 van fer d’acompanyants als de P3, i un altre dia els de 1r van poder fer d’acompanyants dels de P4. Us deixem un recull de les fotos de cada curs.

Els alumnes de P3 vam fer un taller sobre les termes romanes a través del conte de “El lleó Miquel”. Vam poder visitar les termes i fer-nos una idea de com aprofitaven les aigües termals els nostres avantpassats i vam entendre perquè la font del lleó té una escultura d’un lleó esculpit en pedra! els nens i nenes de P3 ens ho vam passar molt bé.

Els alumnes de P5, vam fer un taller de joies i vam conèixer les termes romanes.

Els alumnes de P4, vam conèixer les termes romanes, vam poder veure d’on surt l’aigua calenta i imginar-nos les piscines antigues que encara ara es conserven els seus espais. seguidament vam fer un taller sobre la vestimenta dels romans, i ens vam poder disfressar com autèntics romans i romanes.

Els alumnes de primer, vam fer la visita al museu i un taller de colom picassià. .

Conferències 3r

Els alumnes de 3r estem treballant els animals. S’han organitzat en cinc grups i cadascú ha cercat informació. Finalment han elaborat un mural i l’han exposat a la classe. Aquí teniu els vídeos de l’exposició.

Ll. Matemàtic a p4

Les sessions de llenguatge matemàtic continuen sent manipulatives i vivencials ja que els infants de 4 i 5 anys encara no tenen desenvolupat del tot la capacitat d’abstracció necessària per entendre els conceptes matemàtics complexos sense poder-los tocar. Però cada cop les activitats són més complexes i necessiten una lògica més… Llegeix més»

El comptatge a P4

Cap els 4 anys, sovint fan el gest de separar un objecte i anomenar-lo amb el nom d’un número, encara que no sigui l’adequat perquè encara no les han memoritzat bé… És un comptatge analític, encara no ordenat numèricament. Podem ajudar-los per memoritzar el nom dels… Llegeix més»