Les INFERÈNCIES a P4

Les mestres de l’escola estem realitzant el tercer any d’un curs sobre l’Impuls a la lectura, es per això que a P4 hem fet una pràctica sobre les estratègies de comprensió lectora. En aquest cas a l’aula hem treballat dues estratègies conjuntament: fer INFERÈNCIES i fer HIPÒTESIS.

A través del conte “El Regal” hem treballat una de les claus d’èxit per assolir una òptima comprensió lectora, l’habilitat de realitzar inferències, és a dir, de deduir la informació que el text diu, però que no escriu. També hem treballat l’estratègia de fer hipòtesis on els alumnes anticipen el text que la mestra llegirà: estableixen expectatives sobre el que passarà, es fan preguntes i anticipen la resposta a partir del que ja s’ha dit, però també a partir del que sabia abans de començar el conte, basant-se en els seus coneixements previs.