L’origen de l’escola

Fruit de la mancança de places escolars de la població de Caldes de Montbui, a principis de l’any 2006, l’Ajuntament de Caldes i la Generalitat de Catalunya van decidir obrir una nova escola pública d’educació infantil i primària a Caldes de Montbui.

De manera virtual, una trentena de famílies van preinscriure els seus fills i filles a aquesta nova escola. Va ser així com el 12 de setembre de 2006, 5 mestres, 47 alumnes de P3, P4 i P5 repartits en tres grups classe (2 de P3 i 1 de P4 i P5 compartits) van obrir les portes de l’escola, aleshores formada per barracons.

Fotografia de l’Escola al seu primer any de funcionanent, curs 2006/07

A finals del primer trimestre del curs 2006/07, i després d’una votació popular, es va decidir que el nom de l’escola seria El Calderí, en honor al tren que va formar part de vila durant molt temps. En aquest enllaç podeu veure la seva història http://www.calderi.cat/2020/01/calderi-caldes-possible-arribar-tren/

La previsió del Departament d’Ensenyament en relació el futur de l’escola ha estat canviant al llarg dels anys. Malgrat les diferents intencions del Departament, l’escola El Calderí finalment ha seguit essent una escola d’Educació Infantil i Primària, tal com va ser concebuda dels seus inicis.

L’edificació d’un edifici va tenir lloc durant el curs 2015/16, i la retirada dels mòduls dels alumnes d’Educació Primària (excepte els de Cicle Inicial) es va efectuar el juny de 2016. En l’actualitat,  l’edifici és compartit amb l’Institut Pic del Vent, el qual en té la titularitat.