PREINSCRIPCIONS INSTITUT ESCOLA de CALDES DE MONTBUI

Tota la informació sobre la Preinscripció que ofereix el Departament d’Educació la trobareu clicant aquí

La informació de la Preinscripció de Centre la trobareu clicant aquí

Tota la informació que necessites sobre el nou Centre Educatiu Institut Escola clicant aquí

 

 

Hem fet panellets!

Els alumnes de 2n, igual que els de 1r i els de tot infantil, hem fet panellets. Com ja és tradició, hem demanat col·laboració de les famílies per tal que vinguessin a l’aula a donar-nos un cop de mà. A segon hem tingut 5 voluntàries… Llegeix més»

P4 PROJECTE FESTA MAJOR

A la classe de P4 hem començat el curs fent un petit projecte sobre la Festa Major de Caldes. Gràcies a aquest projecte hem pogut conèixer molt millor les festes i tradicions del nostre país i, concretament, de la nostra vila. Malgrat que hem pogut… Llegeix més»

Taller fem energia

Benvolgudes famílies,
avui hem tingut la gran sort de poder fer un taller a l’escola sobre com podem crear energia. Des del consorci per al tractament de residus de Mataró, ha vingut la Laura i hem fet un taller molt interessant  on hem après moltíssimes coses,… Llegeix més»

Matemàtiques manipulatives

Partint d’activitats ja realitzades a P4 anem ajudant a construir un llenguatge matemàtic més acurat que els permetrà entendre els conceptes matemàtics cada cop més abstractes.
Realitzant una activitat d'”ordenació” ja feta a P4 ells mateixos han fet servir conceptes com:
De més suau a més dur, de més prim a més gruixut, cap menys i cap més, pesa menys i pesa més…i finalment la numeració els hi és un adjectiu tan fàcil d’entendre com el pes o la duresa.

Amb els taps i una plantilla on hi ha 10 espais treballem la descomposició del 10

Amb els reglets es pot treballar la numeració, la composició i la descomposició de números.

 

Castellers

Dins de les activitats que fem per treballar la Festa Major avui han vingut a fer-nos una presentació els Castellers de Caldes de Montbui.
Moltes gràcies!

Pasta de sal

La pasta de sal és una recepta molt fàcil de fer amb la que es poden fer moltes coses.
Recepta:
2 de farina
1 de sal
una mica d’aigua
A marranejar!!

Caixa de les transformacions

Els infants van desenvolupant la lògica a partir de jocs que els motiven a anar buscant respostes i relacions entre els aprenentatges antics i els nous.
Gràcies a la caixa de les transformacions anirem evolucionant fins a arribar a entendre d’una forma lògica els canvis que es fan amb les xifres quan es fan sumes i restes.

 

Cercles i esferes

Cercles i esferes
Seguim amb el treball de descoberta de les formes geomètriques amb els cercles i les esferes.
Ho hem fet seguint la mateixa seqüència d’activitats que vam fer amb el punt.
1. Presentació de la forma amb el conte “4 cantonades de no res”
2. Ho vivenciem amb el cos (a psicomotricitat, amb música, amb la cinta de vall…)


3. El manipulem: A la classe preparem una sessió de descoberta amb cèrcols, anelles, pilotes…


4. Fem una rotllana de tancament per posar en comú tot el que hem descobert i entre tots fer una descripció acurada
5. Per últim l’elaborem cercles amb plastilina, amb pasta de sal per finalment poder dibuixar un cercle ben fet.

 

 

Línies

Ja hem treballat el punt i el cercle, ara li ha tocat el torn a la descoberta de la línia.
Vivenciem en el nostre cos les línies, les busquem al nostre entorn i les estudiem amb diferents materials per finalment fer una rotllana de tancament on entre tots fem una descripció molt acurada de què és una línia.
Arriben a descobrir i verbalitzar conceptes com obert i tancat, curt i llarg, prim i gruixut i fins i tot que la línia recta té una sola direcció i la línia corba canvia de direccions.

Tenir cura de l’entorn.

De l’escola tots i totes hem de tenir cura, per això entre tots els infants de l’escola fem cartells per recordar els bons hàbits.
A nosaltres ens ha tocat fer el cartell de tenir cura dels arbres: “Els arbres de l’escola estan molt bonics, perquè entre tots els cuidem com als bons amics”.