Coneguem el Delta de l’Ebre

Per fi l’alumnat de 4t hem anat de colònies!
Voleu conèixer què han après abans, durant i després de les colònies?

 

0 – Compartim el projecte Coneguem el Delta de l’Ebre amb les famílies

Una setmana abans de l’inici del projecte, les famílies de l’alumnat de 4t van assistir a una reunió informativa on es va compartir el marc d’aprenentatge del projecte i les expectatives d’aprenentatge del mateix:

Planificació Coneguem el Delta de l’Ebre

❖ Aprenentatges previs a l’aula

❖ Sortida al Delta de l’Ebre

❖ Diari d’aprenentatge i avaluació

Expectatives de l’aprenentatge de les colònies:

● Que visquin en context allò après a l’aula.
● Que convisquin amb els companys/es i es respectin.
● Que s’ho passin bé fent les activitats.
● Que siguin autònoms en els hàbits personals.
● Que respectin les normes de convivència de les instal·lacions, de les activitats, a l’autobús.

Al cap i a la fi: que aprenguin de l’experiència!

< Presentació FAMÍLIES colònies 4t PRI – 21_22 >

1 – Aprenentatges previs a l’aula

Abans d’anar de colònies, a l’escola, vam donar resposta a aquestes i altres preguntes:

  • Què és un delta? Com s’ha format?
  • Per què es diu Delta de l’Ebre?
  • Com s’ha transformat el Delta amb el pas dels temps?
  • Quines espais naturals i humanitzats coneixem del Delta de l’Ebre?
  • De què hi treballa la gent que hi viu?
  • D’on prové i com és l’aigua dels seus espais naturals i conreats?
  • Quins colors té el Delta de l’Ebre al llarg de l’any i per què passa això?
  • Quina fauna i flora hi viu? Per què?
  • Per què i per a qui és important el Delta de l’Ebre?
  • Què li passa al Delta actualment? Quina relació hi ha entre la seva forma i el canvi climàtic?
  • Per quines comarques passarem quan sortim de l’escola i arribem a la casa de colònies?

Alguns recursos treballats per aprendre a respondre han estat aquests:

Què és un Delta – Diccionari en línia Dídac

Transformació del Delta de l’Ebre – Tot parc i Comunitat de Regants

Què coneixem del Delta de l’Ebre d’avui? – Mapa CdA Deltebre

 

Fases del conreu de l’arròs – Vídeo

Dossier de l’alumnat – El procés del cultiu de l’arròs.

De Castellvell del Camp al Delta de l’Ebre – Google Maps

Ocells

2 – Sortida al Delta de l’Ebre

Com ja sabeu, a la la nostra web hi ha les fotos del curs. Aquí us compartim algunes representatives de les diferents activitats i posteriorment també us enllacem la carpeta de les colònies:

Pugem a l’autobús: de l’escola cap a Amposta

De camí cap a la desembocadura de l’Ebre: el bosc de ribera.

Les dunes de la platja de Riumar

Els àpats a Amposta Parc

 

El mirador de la llacuna de l’Encanyissada

 

Ens refresquem i ens hidratem

L’euga, la protagonista de la força de càrrega

Un passeig amb carro

Sembrem arròs i fanguem al quadre d’arròs I

Sembrem arròs i fanguem al quadre d’arròs I

Berenant pa amb xocolata i formagets

Joc nocturn de proves per equips

Centre d’Interpretació Món Natura

Procés d’elaboració de la sal

La transformació del Delta de l’Ebre

Finestres obertes a la biodiversitat del Delta

Observem aus a la llacuna de La Tancada

Perxem

Ens emocionem aprenent – Vídeo

Tornem cantant i contents/es

Arribem transformats a Castellvell – Vídeo

Carpeta de les colònies

 

3 – Diari d’aprenentatge i avaluació

En tornar de les colònies l’alumnat ha evocat el que ha après al Diari d’aprenentatge i alhora ha contestat dins una presentació 10 preguntes relacionades amb tot el projecte. Això segon ho han fet en format d’una presentació, en parelles de treball i a partir d’una plantilla que contenia la bastida d’un índex a desenvolupar. Es tractava de donar resposta a partir dels aprenentatges de l’aula i de les colònies.

Aquí tenim evidències de reflexions al Diari d’aprenentatge (el fem divendres al matí i expressem el que hem après, com ho hem après, si en tenim dubtes, etc) durant la setmana. Aquesta setmana era la relacionada amb “Coneguem el Delta de l’Ebre” (del 16 al 20 de maig).

Aquí tenim alguns exemples de presentació lliurat al nostre espai virtual Classroom:

Detall de la tasca al Classroom

Evidències de les presentacions en parelles de treball:

Coneguem el Delta de l’Ebre-AP-AB

Coneguem el Delta de l’Ebre- AG-DM

Coneguem el Delta de l’Ebre – JB -IA

 

 

 

Indicadors del producte final, creats per l’alumnat (exposició de la presentació)

PRESENTACIÓ – TASCA AL CLASSROOM – autoavaluació

  • He presentat la tasca dins el termini?
  • He contestat amb coses que hem après a l’escola i a les colònies les 10 preguntes de la presentació?
  • He millorat les respostes amb alguna imatge?
  • Hem fet la presentació acordant les respostes per part la parella de treball?

EXPOSICIÓ ORAL DE LA PRESENTACIÓ – autoavaluació i coavaluació

  • Hem parlant amb to que se senti?
  • Hem exposat tots dos (parella de treball)?
  • Hem acompanyat amb el gest l’exposició de la presentació?
  • Hem fet l’exposició sense mirar gaire la presentació?
  • Ens hem ajudat quan el company/a ho ha necessitat?
  • Hem donat una resposta coherent quan els receptors o la mestra ens han fet una pregunta durant o en acabar l’exposició?

ELS RECEPTORS avaluats pels expositors

  • Han escoltat amb atenció la presentació?
  • Han fet un feedback relacionat amb els criteris d’exposició (coavaluació)?
  • Han mostrat interès per la presentació dels companys/es?
  • Han aplaudit al final de l’exposició?
  • Han deixat que els expositors se sentin protagonistes?

Vam aprendre molt i i ens ho vam passar d’allò més bé!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>