Per fi l’alumnat de 4t hem anat de colònies!
Voleu conèixer què han après abans, durant i després de les colònies?
0 – Compartim el projecte Coneguem el Delta de l’Ebre amb les famílies
Una setmana abans de l’inici del projecte, les famílies de l’alumnat de 4t van assistir a una reunió informativa on es va compartir el marc d’aprenentatge del projecte i les expectatives d’aprenentatge del mateix:
Planificació Coneguem el Delta de l’Ebre
❖ Aprenentatges previs a l’aula ❖ Sortida al Delta de l’Ebre ❖ Diari d’aprenentatge i avaluació |
Expectatives de l’aprenentatge de les colònies:
● Que visquin en context allò après a l’aula. Al cap i a la fi: que aprenguin de l’experiència! |
< Presentació FAMÍLIES colònies 4t PRI – 21_22 > |
1 – Aprenentatges previs a l’aula
Abans d’anar de colònies, a l’escola, vam donar resposta a aquestes i altres preguntes:
- Què és un delta? Com s’ha format?
- Per què es diu Delta de l’Ebre?
- Com s’ha transformat el Delta amb el pas dels temps?
- Quines espais naturals i humanitzats coneixem del Delta de l’Ebre?
- De què hi treballa la gent que hi viu?
- D’on prové i com és l’aigua dels seus espais naturals i conreats?
- Quins colors té el Delta de l’Ebre al llarg de l’any i per què passa això?
- Quina fauna i flora hi viu? Per què?
- Per què i per a qui és important el Delta de l’Ebre?
- Què li passa al Delta actualment? Quina relació hi ha entre la seva forma i el canvi climàtic?
- Per quines comarques passarem quan sortim de l’escola i arribem a la casa de colònies?
Alguns recursos treballats per aprendre a respondre han estat aquests:
Què és un Delta – Diccionari en línia Dídac | Transformació del Delta de l’Ebre – Tot parc i Comunitat de Regants
Què coneixem del Delta de l’Ebre d’avui? – Mapa CdA Deltebre |
Fases del conreu de l’arròs – Vídeo Dossier de l’alumnat – El procés del cultiu de l’arròs. |
De Castellvell del Camp al Delta de l’Ebre – Google Maps |
Ocells – |
2 – Sortida al Delta de l’Ebre
Com ja sabeu, a la la nostra web hi ha les fotos del curs. Aquí us compartim algunes representatives de les diferents activitats i posteriorment també us enllacem la carpeta de les colònies:
Pugem a l’autobús: de l’escola cap a Amposta
De camí cap a la desembocadura de l’Ebre: el bosc de ribera.
Les dunes de la platja de Riumar
Els àpats a Amposta Parc
El mirador de la llacuna de l’Encanyissada
Ens refresquem i ens hidratem
L’euga, la protagonista de la força de càrrega
Un passeig amb carro
Sembrem arròs i fanguem al quadre d’arròs I
Sembrem arròs i fanguem al quadre d’arròs I
Berenant pa amb xocolata i formagets
Joc nocturn de proves per equips
Centre d’Interpretació Món Natura
Procés d’elaboració de la sal
La transformació del Delta de l’Ebre
Finestres obertes a la biodiversitat del Delta
Observem aus a la llacuna de La Tancada
Perxem
Ens emocionem aprenent – Vídeo
Tornem cantant i contents/es
Arribem transformats a Castellvell – Vídeo
Carpeta de les colònies
3 – Diari d’aprenentatge i avaluació
En tornar de les colònies l’alumnat ha evocat el que ha après al Diari d’aprenentatge i alhora ha contestat dins una presentació 10 preguntes relacionades amb tot el projecte. Això segon ho han fet en format d’una presentació, en parelles de treball i a partir d’una plantilla que contenia la bastida d’un índex a desenvolupar. Es tractava de donar resposta a partir dels aprenentatges de l’aula i de les colònies.
Aquí tenim evidències de reflexions al Diari d’aprenentatge (el fem divendres al matí i expressem el que hem après, com ho hem après, si en tenim dubtes, etc) durant la setmana. Aquesta setmana era la relacionada amb “Coneguem el Delta de l’Ebre” (del 16 al 20 de maig).
Aquí tenim alguns exemples de presentació lliurat al nostre espai virtual Classroom:
Detall de la tasca al Classroom |
Evidències de les presentacions en parelles de treball:
Coneguem el Delta de l’Ebre-AP-AB Coneguem el Delta de l’Ebre- AG-DM Coneguem el Delta de l’Ebre – JB -IA
|
PRESENTACIÓ – TASCA AL CLASSROOM – autoavaluació
EXPOSICIÓ ORAL DE LA PRESENTACIÓ – autoavaluació i coavaluació
ELS RECEPTORS avaluats pels expositors
|
Vam aprendre molt i i ens ho vam passar d’allò més bé!