En aquest espai us compartim indicadors que ens poden ajudar a escriure un article a la pàgina nodes de la nostra escola.
Títol
-
-
- El títol és suggeridor del contingut, de manera que el lector es pot fer una representació del que s’explica i/o li pot atreure l’atenció.
- El títol està escrit en minúscula.
-
Cos del missatge
-
-
- L’article és curt, ocupa més o menys el que es pot veure en una pantalla d’ordinador.
- Reflecteix un esforç de síntesi, precisió i rellevància, pensant en què sigui entenedor per un lector de dins/fora l’escola.
- Estructura idees: una frase introductòria, una jerarquització de continguts (per exemple, usant paràgrafs, llistes, taules…) i una frase conclusiva.
- El relat està relacionat amb l’aprenentatge de l’alumnat.
- Hi ha correcció lingüística, tipogràfica i ortogràfica.
-
Il·lustrem i enllacem
-
-
- Hi ha un suport documental addicional: alguna imatge, algun vídeo de curta durada o enllaços.
- La imatge (foto, vídeo) de l’alumnat té consentida els drets per part de la família.
- Es fa servir un format “lleuger” del vídeo: plataformes externes a la nostra web (tipus youtube).
- Hi ha hipervincles a altres articles del mateix blog (enllaçat intern) o bé a enllaços externs per ampliar informació.
-
Convidem a la conversa i compartim
-
-
- La difusió dels articles contempla les xarxes socials de l’escola: twitter, telegram, whatsapp mares delegades, telegram de l’escola.
- Es convida a que alumnat o famílies de l’escola facin comentaris dels nostres articles, tot formulant preguntes obertes.
-
Categories i etiquetes de la nostra escola:
Categories |
Exemples d’etiquetes # |
Fixes: P3 INF, P4 INF, P4 INF, 1r PRI, 2n PRI, 3r PRI, 4t PRI, 5è PRI, 6è PRI, Curs 20-21, comunitat educativa | |
Funcionament i informacions d’escola |
calendari, consell escolar, organització escolar, covid 19 |
Aprenentatges d’aula | lectura, expressió escrita, expressió oral, matemàtiques, ciències, anglès, llengua, autoavaluació, coavaluació, carpeta d’aprenentatge, diari d’aprenentatge, treball globalitzat, valors, treball cooperatiu, |
Biblioteca escolar | lectura, contes, |
Cançó de la setmana | música, autor |
Diades i celebracions | Castanyada, Setmana ciència, Santa Cecília, Nadal, Dia Pau No Violència, Carnaval, Dia Medi Ambient, Final curs |
Escola virtual | Classroom, tasca virtual, rúbrica, avaluació, coavaluació, vídeo, |
Expressió artística | Expressió artística, música, expressió corporal, dibuix, fang, |
Fires i trobades | Tastet de Ciències, TedEd, expressió oral, ciències, anglès, experiment, ciència, |
Formació docent XCB | formació, autoavaluació, coavaluació, equip impulsor, xcb, carpeta aprenentatge, avaluació, instruments avaluació, |
Projecte d’escola | conviure, nom de la tribu, treball cooperatiu, cerca informació, producte final, preguntes, |
Reconeixements d’escola | expressió artística, expressió oral, concurs, certamen, |
Tallers d’aula | hort, expressió oral, matemàtiques, expressió escrita, ciències, |
Sortides i tallers | Castellvell del Camp, Reus, Tarragona, Barcelona, Delta Ebre, residus, reciclatge, coneixement del medi, |
Tot anirà bé: confinament 2020 | covid 19, confinament, repte, fotomisteri, |
Aquest article ha estat elaborat a partir de l’adaptació del recurs formatiu de la XCB, curs 2018-19: Com fer un bon article d’un blog de la Xarxa Cb? Departament d’Educació.
Per saber-ne més
Per conèixer més sobre la publicació d’articles podem consultar la pàgina Nodes del Departament d’Educació.
- Has trobat útil aquest article? Creus que et pot servir per escriure un article?