Com escriure un article al nodes?

En aquest espai us compartim indicadors que ens poden ajudar a escriure un article a la pàgina nodes de la nostra escola.

Títol
      1. El títol és suggeridor del contingut, de manera que el lector es pot fer una representació del que s’explica i/o li pot atreure l’atenció.
      2. El títol està escrit en minúscula.
Cos del missatge
      1. L’article és curt, ocupa més o menys el que es pot veure en una pantalla d’ordinador.
      2. Reflecteix un esforç de síntesi, precisió i rellevància, pensant en què sigui entenedor per un lector de dins/fora l’escola.
      3. Estructura idees: una frase introductòria, una jerarquització de continguts (per exemple, usant paràgrafs, llistes, taules…) i una frase conclusiva.
      4. El relat està relacionat amb l’aprenentatge de l’alumnat.
      5. Hi ha correcció lingüística, tipogràfica i ortogràfica.
Il·lustrem i enllacem
      1. Hi ha un suport documental addicional: alguna imatge, algun vídeo de curta durada o enllaços.
      2. La imatge (foto, vídeo) de l’alumnat té consentida els drets per part de la família.
      3. Es fa servir un format “lleuger” del vídeo: plataformes externes a la nostra web (tipus youtube).
      4. Hi ha hipervincles a altres articles del mateix blog (enllaçat intern) o bé a enllaços externs per ampliar informació.
Convidem a la conversa i compartim
      1. La difusió dels articles contempla les xarxes socials de l’escola: twitter, telegram, whatsapp mares delegades, telegram de l’escola.
      2. Es convida a que alumnat o famílies de l’escola facin comentaris dels nostres articles, tot formulant preguntes obertes.
Categories i etiquetes de la nostra escola:
Exemples d’etiquetes #
Fixes: P3 INF, P4 INF, P4 INF, 1r PRI, 2n PRI, 3r PRI, 4t PRI, 5è PRI, 6è PRI, Curs 20-21, comunitat educativa
Funcionament i informacions d’escola
calendari, consell escolar, organització escolar, covid 19
Aprenentatges d’aula lectura, expressió escrita, expressió oral, matemàtiques, ciències, anglès, llengua, autoavaluació, coavaluació, carpeta d’aprenentatge, diari d’aprenentatge, treball globalitzat, valors, treball cooperatiu,
Biblioteca escolar lectura, contes,
Cançó de la setmana música, autor
Diades i celebracions Castanyada, Setmana ciència, Santa Cecília, Nadal, Dia Pau No Violència, Carnaval, Dia Medi Ambient, Final curs
Escola virtual Classroom, tasca virtual, rúbrica, avaluació, coavaluació, vídeo,
Expressió artística  Expressió artística, música, expressió corporal, dibuix, fang,
Fires i trobades Tastet de Ciències, TedEd, expressió oral, ciències, anglès, experiment, ciència,
Formació docent XCB formació, autoavaluació, coavaluació, equip impulsor, xcb, carpeta aprenentatge, avaluació, instruments avaluació,
Projecte d’escola conviure, nom de la tribu, treball cooperatiu, cerca informació, producte final, preguntes,
Reconeixements d’escola expressió artística, expressió oral, concurs, certamen,
Tallers d’aula hort, expressió oral, matemàtiques, expressió escrita, ciències,
Sortides i tallers Castellvell del Camp, Reus, Tarragona, Barcelona, Delta Ebre, residus, reciclatge, coneixement del medi,
Tot anirà bé: confinament 2020 covid 19, confinament, repte, fotomisteri,

Aquest article ha estat elaborat a partir de l’adaptació del recurs formatiu de la XCB, curs 2018-19: Com fer un bon article d’un blog de la Xarxa Cb? Departament d’Educació.

Per saber-ne més

Per conèixer més sobre la publicació d’articles podem consultar la pàgina Nodes del Departament d’Educació.

• Has trobat útil aquest article? Creus que et pot servir per escriure un article?