Amb el confinament viscut des del març fins al juny del 2020 i el retorn a les aules el curs 2020-21, tota la comunitat educativa hem viscut un procés d’acceptació, assimilació i adaptació a les mesures i formes de relacionar-nos que ens ha anat marcant la Covid19.
- L’educació presencial i el contacte amb els infants i les famílies és una part essencial de l’escola. La pandèmia però, ens ha ensenyat que hem saber adaptar-nos a situacions i maneres diverses d’aprendre fins i tot si l’escola no és presencial. Educació híbrida, entorns virtuals d’aprenentatge (EVA), educació digital… Estratègies que cal conèixer per ser competents i ser capaços de continuar aprenent en un món, de vegades incert i sempre en constant evolució.
FER – SER – CONÈIXER – CONVIURE
- Aprendre a fer: la competència necessària per a afrontar nombroses situacions i i fomentar el treball en equip.
- Aprendre a ser: desenvolupar la pròpia personalitat i ser capaç d’actuar cada vegada amb més autonomia, seny i responsabilitat.
- Aprendre a conèixer: un coneixement ampli que pugui permetre aprofundir en un determinat nombre de matèries.
- Aprendre a viure junts: millorant la comprensió de l’altre i la valoració de la interdependència.
La situació de pandèmia ens ha portat a reflexionar, revisar i valorar quines són les actuacions, estratègies, mesures que com equip docent hem d’adoptar per tal de realitzar la nostra tasca educativa d’una forma eficaç i que ens ajudi a donar resposta, malgrat la Covid-19, als objectius bàsics de l’escola que són: acollir, formar i socialitzar. Però per a poder-ho aconseguir i assolir l’èxit educatiu cal que tota la comunitat i la societat en conjunt s’impliqui i treballi conjuntament.
“Fa falta tota una tribu per a educar un infant” (proverbi africà)
Per conèixer sobre aprendre a conviure amb el Covid 19 podeu consultar:
Menú – Covid 19 |
||
Pla d’Actuació | Declaració responsable: infantil i primària | Recursos d’aprenentatge I |
Recursos d’aprenentatge II | Gestió COVID19 | Escola Segura |
INFOGRAFIA 31/03/22