La PISCINA a 4A i 4C

Avui dimarts 3 d’octubre hem començat de nou l’activitat de la piscina que està emmarcada dins l’assignatura d’Educació Física. Fer piscina  és una opció pedagògica que pot tenir diversos beneficis importants:

  1. Desenvolupament d’habilitats aquàtiques: Aprendre a nedar i guiar-se a l’aigua són habilitats essencials per a la seguretat personal i la confiança en l’aigua. Aquests coneixements poden ser crucials per prevenir accidents en l’aigua i per gaudir de l’entorn aquàtic de manera segura.
  2. Foment de l’activitat física: La natació és una activitat física completa que involucra tots els grups musculars i millora la resistència cardiovascular. Promoure l’activitat física des de joves ajuda a lluitar contra la inactivitat i els problemes de salut relacionats amb l’obesitat infantil.
  3. Aprenentatge de valors: La piscina pot ser un espai on els nens i les nenes aprenguin valors com la responsabilitat (cuidar del seu equip i seguretat a l’aigua), la cooperació (realitzar exercicis en grup o ajudar als companys) i la perseverança (aprendre a superar les dificultats i progressar en la seva tècnica de natació).
  4. Promoció de la confiança i l’autonomia: Superar la por a l’aigua i adquirir les habilitats necessàries per nedar pot augmentar la confiança dels nens en ells mateixos. Això també pot fomentar la seva autonomia i la seva capacitat per afrontar nous reptes.
  5. Inclusió i adaptabilitat: La piscina és una activitat que es pot adaptar a les necessitats de tots els alumnes, inclosos aquells amb discapacitats. Aquesta adaptabilitat permet fomentar la inclusió i l’aprenentatge compartit.
  6. Connexió amb la natura i el medi ambient: L’educació ambiental pot ser un aspecte important de les classes de piscina, ja que permet als nens i nenes connectar amb l’entorn aquàtic, comprendre la importància de la conservació de l’aigua i els ecosistemes aquàtics.
  7. Desenvolupament psicomotor: La natació ajuda a desenvolupar habilitats psicomotores com la coordinació, l’equilibri i la lateralitat. Aquestes habilitats són essencials per al desenvolupament integral dels nens i nenes.
  8. Prevenció d’accidents: L’educació aquàtica pot ajudar a prevenir accidents a l’aigua, ja sigui en piscines o entorns naturals com rius o mars. Conèixer les normes de seguretat i les tècniques de natació bàsiques és fonamental per a la prevenció d’accidents.

En resum, fer piscina com a activitat d’educació física a 4t de primària és  una oportunitat valuosa per al desenvolupament integral dels nens i nenes, ajudant-los a adquirir habilitats aquàtiques, promoure l’activitat física, fomentar valors i confiança, i connectar amb l’entorn aquàtic i la natura.

Com l’any passat, hem anat caminant fins a la piscina municipal de Fum d’Estampa. Un cop allà i després de posar-nos el banyador, el barret i les xancletes vam entrar dins la piscina. Els monitors de cada any ens estaven esperant i van dur a terme una prova de nivell per a veure qui havia practicat a la piscina aquest estiu. Un cop feta, ens van dividir en 4 grups. Ha estat un primer dia molt intens. Ens ho hem passat genial i ja estem esperant tornar-hi cada dimarts durant aquest primer trimestre!