PER QUÈ?

Les inquietuds i reflexions de les tutores d’EI de l’escola Menéndez Pidal, pel que respecta al treball d’habilitats psicomotrius i d’expressió, va arribar a la conclusió de que el procés d’aprenentatge no és un procés passiu; així doncs, tot allò que ens apropi a manifestacions personals i imaginatives ens pot servir com a base per desenvolupar un ensenyament creatiu.

D’altra banda, per nosaltres era important la interrelació dels nens i nenes de diferents aules ja que només es relacionaven al pati, en festes o activitats molt concretes. I una de les formes que ens ajudaria a una relació més enriquidora seria aquesta proposta de tallers.

Els dies de tallers es proposen activitats ben diferents de la resta de la setmana, més lúdiques i creatives on l’objectiu principal és aprendre a relacionar-se amb altres nens i nenes de diferents grups i aprendre a treballar junts i ser autònoms en espais diferents de l’aula i amb altres mestres del cicle, adquirint hàbits de respecte i ordre. A més s’afavoreix l’aprofitament i coneixement de diferents espais i materials, es desenvolupa l’atenció, l’observació, la capacitat d’anàlisi i la memòria i es fomenta la capacitat creadora.

La tria dels tallers es fa intentant donar resposta a la diferència, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen/a, en funció dels objectius educatius de l’etapa, que impliquen una metodologia creativa i flexible, oferint propostes d’activitats per observar, explorar, manipular, experimentar, descobrir, crear… Així doncs, alguns dels que es porten a terme són cuina, teatre, petits científics, mans màgiques….

Aquest tipus d’agrupació es realitza també en altres nivells quan es treballa alguna festa o algun tema general d’escola com el de la setmana cultural.