Història

L’escola Menéndez Pidal es va inaugurar en el mes de juliol de 1970, de forma precipitada a conseqüència de l’expansió constructiva de la llei d’Educació. L’interès de la Delegació del MEC, la preocupació de l’Ajuntament i la pressió dels pares van contribuir a l’accelerada obertura.
En la història d’aquests anys de la nostra escola es diferencien quatre períodes:
• Els inicis: caracteritzats per la massificació de l’alumnat (fins 55 i 60 alumnes per classe), la demanda de nous espais, de professorat i d’infrastructura.
• Segon període: correspon a la consolidació del centre, ampliació de les línies d’ensenyament (P3), millora d’equipaments i creació de l’AMPA.
• Tercer període: es caracteritza per la preocupació pedagògica entorn els eixos de la convivència, la integració i la consolidació com a centre de primària de dues línies, així com la renovació de molts elements estructurals i de serveis (teatre, aula d’informàtica, de música, d’anglès, telefonia interna…)
• Quart període: Ampliació a tres línies, rehabilitació de l’edifici d’Infantil i 1r (antiga escola Bòbiles), creació de la USEE
L’escola, sempre sensible a les demandes educatives del barri, s’ha preocupat per la millora de la qualitat de l’ensenyament. L’estabilitat del professorat ha permès definir la línia pedagògica entorn a les idees de convivència, de tolerància i de formació integral que es troben incloses al lema:
“La unió fa la força i la diversitat, la riquesa.”

Qui és qui dóna nom a la nostra escola?

Ramón Menéndez Pidal (La Coruña, 13 de març de 1869-Madrid, 14 de novembre de 1968) va ser un filòleg, historiador, folclorista i medievalista espanyol. Creador de l’escola filològica espanyola i membre de la generació del 98.   Llegir més