Tallers matemàtics a 6è

Els alumnes de sisè hem realitzat uns tallers matemàtics durant el primer trimestre. S’han fet quatre grups barrejant els alumnes de les tres classes de sisè. A cada grup érem uns divuit alumnes. Les mestres dels tallers eren les tres tutores de sisè i la mestra d’aula d’acollida. Les sessions consistien en activitats de manipulació, d’experimentació i de descobriment utilitzant tot tipus de materials per a treballar específicament continguts dels diferents blocs de l’àrea de Matemàtiques.

Els tallers es realitzaven els dilluns a la tarda i consistien en:

• Taller d’operacions matemàtiques han fet un repàs del mecanisme a l’hora de fer les operacions i han pogut aprofundir en les divisions de dues xifres, operacions combinades i en el càlcul mental.
  • En el taller de mesura han treballat la longitud, la capacitat i la massa d’una forma vivencial i significativa. On han pogut experimentar diferents mesures i comparar-les de manera manipulativa.
  •  El taller de resolució de problemes es dividia en dues sessions ben diferenciades. A la primera sessió es feia un treball cooperatiu dins dels grups homogenis per a resoldre un dossier de problemes de manera col·laborativa. Ens tornàvem per a llegir els enunciats, debatíem quina/es operació/ns eren les idònies per a resoldre els problemes i poder donar resposta al problema. A la segona sessió es treballaven els enigmes matemàtics de manera individual i els comentàvem en gran grup.
  • El taller de jocs de taula matemàtics es realitzava en dues sessions. En la primera sessió van jugar a dòminos de sumes i restes, a l’ “Alto Voltaje”,  a “Operación dinamita”, al Tridomino i a un Parxís d’operacions . En la segona es va canviar de jocs i van jugar a: la Recerca del tresor, Cursa de regletes, Lladres per un dia, una oca de multiplicacions i a fer comandes de dònuts. A nivell organitzatiu els alumnes es col·locaven en grups de quatre persones en les cinc estacions que hi havia repartides a l’aula. A cada estació hi havia un joc de taula diferent i cada 10 minuts els grups rotaven per canviar de joc.