QUI SOM LA CORAL?

Ara mateix, la coral està formada per vora 40 persones. N’hi ha que són pares, mares, avis, mestres o antics alumnes de l’escola, però també està oberta a amics o gent que ens ha conegut i s’hi ha volgut incorporar. I no és imprescindible saber música ni haver cantat abans per formar-ne part; només cal interès i ganes de cantar en grup.

Un petit equip, que representa les diverses cordes i funcions de la coral i que es renova periòdicament, fixa les línies bàsiques d’actuació que després es presenten al conjunt de cantaires.

La directora actual és la Luz Marina Díaz, mare de l’escola.  Abans ho havien estat la Maria Teresa Malagarriga, que en va ser la promotora, i l’Assumpció Malagarriga, que li va donar l’estabilitat.

La Coral vol seguir portant una dinàmica de millora, que enriqueixi el seu repertori, mantingui la fidelitat als orígens i ampliï l’àmbit de les seves actuacions. I, sobretot, volem que tots els seus membres s’ho passin bé cantant.

D’on venim?

La nostra Coral va néixer l’any 1985. Aquell any, l’escola va decidir recuperar la tradició de les Caramelles, com una activitat d’escola i de participació en el barri.

Un nombrós grup de mestres, pares i personal no docent de l’escola es van trobar per organitzar la primera cantada per la Pasqua d’aquell any. No només es va cantar, sinó que s’acompanyava amb el Ball de Cascavells de Solsona.

A partir d’aquella primera experiència, i d’una manera discontínua, la Coral es va anar trobant per fets puntuals, sempre relacionats amb activitats de l’escola: el concert de Nadal, la festa de final de curs i, per ser fidels a l’origen, cada dimarts de Pasqua per cantar les Caramelles a l’escola i als carrers del barri.

Al començament del curs 1991-1992, la Coral va agafar un caire estable, assajant cada setmana,  i ampliant l’àmbit de les seves actuacions sobretot al barri de la Sagrera.

Què fem

Bàsicament, cantar! Ens reunim els dimarts de 9 a 11 del vespre per assajar, coincidint amb el calendari escolar. El nostre repertori és ampli i variat, amb peces de música popular, del Renaixement, cançons burlesques, religioses, espirituals negres, música contemporània, etc.

Per començar a preparar el repertori, el mes d’octubre fem una estada de treball d’un cap de setmana en una casa de colònies. És un moment de feina intensa, però que també serveix per fer gresca i per aprofundir la relació entre els membres de la coral.

Com a eixos de cada curs tenim els concerts que fem per a l’escola: el de Nadal, les Caramelles i el concert Pedagògic, (darrerament convertit en Cantata) amb uns textos en forma de contes i un fil temàtic (la Mediterrània, cançons d’arreu del món, Leonardo Da Vinci, el mar…) que lliga les diverses cançons.

També solem participar, cantant com a mínim un cop a l’any, en les festes del barri de la Sagrera.  A més, de tant en tant, sortim a fer algun concert, bé sigui per invitació o per intercanvi amb altres corals.

I ara què?

Doncs ara podeu escoltar aquí la cançó de les Caramelles d’El Sagrer i demostrar a les vostres criatures que us l’heu apresa millor que ells. I si us agrada cantar en grup… ja sabeu on som!

CARAMELLES

CARAMELLES CLARINET