OBJECTIUS I ORGANITZACIÓ ESPAI MIGDIA

L´ Espai Migdia és el servei gestionat per l´AFA  que s´ocupa de la franja  horària no lectiva  (12:30 h a 15 h) i que permet als infants dinar i tenir una bona estona diària d’esbarjo i de descans .

El nostre objectiu és donar el mateix valor al servei de menjador que a la resta d’activitats que fem a l’escola, de tal manera que es converteixi en un espai educatiu integrat.

Volem acompanyar els infants en el seu desenvolupament com a persones autònomes , responsables i hàbils , treballar hàbits i actituds i generar dinàmiques socials saludables i enriquidores en un ambient relaxat.

L´Espai migdia té uns objectius clars.  En aquest sentit ens esforcem dia a dia per assolir-los amb estratègies i “petits grans projectes” que creiem ens diferencien, com ara són:

–          l´apadrinament que fan els nens de P5 als de P4 ( els grans ensenyen a fer  els  càrrecs i col.laboren a que els petits aprenguin a pelar fruita).

–         l’elaboració d´informes mitjançant l´autoavaluació dels alumnes amb unes graelles i creant un interessant “feed back”  monitor-alumne.

–          instauració d’un dia setmanal sense pilotes (però amb patinets! )

–          incorporació  d’activitats o petits tallers puntuals ( teatres, titelles, manualitats)…

Mitjançant reunions mensuals amb la directiva de l´escola, l´Espai Migdia es coordina per donar forma a un projecte que considerem global i la intenció de millorar es plasma en futurs plans com el d´introduir la música ambiental al dinar dels infants d’educació infantil.

Volem aprofitar el temps i és per això que no ens limitem a servir el dinar (val a dir que és boníssim! i cuinat a la nostra escola). Una cuina basada en l’alimentació de qualitat i vetllant per la salut. Una cuina amb producte fresc, de temporada, de proximitat i que vetlla per cobrir les necessitats i la diversitats de tots els infants que gaudeixen del nostre servei.

Des de l’espai migdia entenem que els alumnes es troben en una etapa vital on s’ha de garantir una dieta adequada i equilibrada que n’afavoreixi el creixement. És per això que el cuiner en cap elabora diferents propostes de menú adients per atendre tots els usuaris que pateixen intoleràncies o al.lèrgies alimentàries.

Bon profit!

DURACIÓ

El servei matí s’inicia el primer dia d’escola al setembre i fins que acaben les clases al mes de juny