VINGA VINGA… QUE ARRIBA LA TRINCA!!!

I així d’animats i alegres entrarem aquests dies per a celebrar un altre aniversari:  els 50 anys de vida de LA TRINCA, aquest grup tan nostre i que tantes rialles va aconseguir en uns temps estranys, quan allò que ningú gosava dir de paraula, ho cantaven ells fent broma, buscant la manera de dir les coses sense dir-les.

Els seus components es diuen Josep Maria Mainat, Miquel Àngel Pascual i Toni Cruz. Va ser un dels fenòmens musicals i escenogràfics més populars de la dècada dels 70 i primers anys vuitanta als Països Catalans. La seva original proposta artística es basava en la crítica social i política sempre amb humor, fent paròdia, i amb atrevides posades en escena.

Van publicar 38 discos de llarga durada entre 1969 i 1989. El 1970 van fer el primer videoclip de l’estat espanyol amb la cançó Tots som pops. Entre el 1974 i el 1978 van organitzar el festival de les Sis Hores de Cançó a Canet de Mar, d’on són originaris. Després de moltes actuacions a la televisió, el 1986 van dirigir un programa propi (No passa res!) a TV3, que va ser un èxit d’audiència i els va fer guanyar un Premi Ondas de televisió.

El 1987 va ser un any clau perquè van publicar el darrer disc de la seva carrera  i van fundar una companyia de producció audiovisual: Gestmusic. Així va ser com van canviar la música i els escenaris per  la producció televisiva. Van crear Gestmusic en un moment clau del panorama televisiu, que vivia el naixement de nombroses emissores.

Aquest febrer es va celebrar la GALA DELS PREMIS ENDERROCK de 2019 on LA TRINCA va rebre el Premi d’Honor pels 50 anys de trajectòria artística del grup, i aquest maig se’ls ha concedit la Creu de Sant Jordi també com a reconeixement a la trajectòria i per ser referent en l’àmbit de la cançó popular del nostre país.

AU VINGA, VINGA… QUE ARRIBA LA TRINCA!!!