Temps de vacances, temps educatiu

El curs ja s’ha acabat, arriba l’estiu i, per tant, el temps de vacances. Temps per descansar, gaudir —amb els amics o en família—, i també per aprendre, ja sigui reforçant els aprenentatges o descobrint coses noves. A l’estiu hi ha temps per a tot i és bo que ajudeu els vostres fills a planificar-lo i a treure’n el màxim profit.

• Estiu, temps de família. Les vacances són un espai idoni per compartir experiències en família. És important que feu activitats amb els vostres fills, dediqueu temps a escoltar-los, parlar amb ells i conèixer-los millor. L’estiu és un temps ideal per enfortir les relacions i compartir el temps de família.
  • Estiu, temps de lleure. Durant les vacances els vostres fills poden dedicar més temps a les seves aficions, a gaudir amb els amics, a jugar, a compartir experiències… Són espais importants perquè, a més de divertir-se, aprenen a relacionar-se (compartir, respectar-se, dialogar…) i treballen els valors i els vincles afectius. En definitiva, aprenen a conviure.
  • Estiu, temps per aprendre.  Les vacances són prou llargues per dedicar també un temps a reforçar els aprenentatges escolars o fer activitats que els ajudin a consolidar els continguts que han treballat durant el curs. Molts centres preparen deures d’estiu amb exercicis de repàs o reforç amb l’objectiu que els vostres fills consolidin aprenentatges i estiguin preparats per a l’inici del nou curs.
    En el cas que el vostre fill no hagi superat alguna matèria, haurà de fer un dossier de recuperació i entregar-lo el primer dia de classe. Si cursa estudis de secundària, també haurà de fer un examen de recuperació. Convé reservar un temps durant l’estiu per fer aquestes feines i que la famílies en feu un seguiment sense oblidar, però, que cal temps per descansar i gaudir de les vacances.

(extret de http://familiaiescola.gencat.cat/ca/recomanacions/recomanacions/estiu/ Família i Escola