Quan entrem escoltem… “Le Métèque” de Georges Moustaki.

I tristament toca posar aquesta bonica cançó, en homenatge al que va ser un símbol de la joventut d’alguns que ja som “granadets”, en Georges Moustaki, que el passat 23 de maig ens deixà. Moustaki Neix a Egipte al si d’una família grega i es cria en un ambient multicultural (jueu, grec, italià, àrab i francès). Des de molt aviat sent entusiasme per la literatura i la cançó francesa (especialment per Édith Piaf).
S’instal·la a París el 1951, i exerceix diferents treballs: periodista, cambrer en un piano-bar on començarà a tractar a les personalitats del món musical de l’època. Escoltar cantar a Georges Brassens va ser per a ell una revelació. Des de llavors el considerarà el seu mestre. El 1958 coneix a Édith Piaf i escriurà per a ella la lletra d’una de les seves cançons més populars, Milord. En els anys 60 escriu cançons per als grans noms de la cançó francesa. El 1968 escriu, compon i interpreta Le Métèque (L’estranger), el seu major èxit. L’any 2000 grava en el disc “Y rodará el mundo” de la cantautora catalana Marina Rossell el tema “Les anges sont très a la mode” (Els àngels estan molt de moda) i comparteixen junts l’escenari del Palau de la Música Catalana de Barcelona l’any 2007 interpretant en català la cançó Vagabond. El 8 de gener de 2009, Georges Moustaki en un concert al Palau de la Música Catalana de Barcelona va explicar al públic que els seus problemes respiratoris no li permetien assegurar la realització del concert. Només va cantar tres cançons en el que seria el seu darrer concert. El 14 d’octubre de 2011, el cantant anuncià a la premsa que deixava definitivament de cantar. El 2011, Marina Rossell va enregistrar el disc Marina Rossell canta Moustaki amb les cançons més conegudes del cantant francès adaptades al català.

Doncs bé, escoltem la cançó més coneguda d’en Moustaki, “Le Métèque” i que la seva càlida veu ens acompanyi en aquests darrers dies de curs.