QUAN ENTREM ESCOLTEM … “Andalusa” d’Enric Granados.

granados

Aquest any se celebra l’any Granados, ja que es conmemoren els 100 anys de la mort d’aquest compositor tan nostrat.

Enric Granados i Campiña va néixer a Lleida el 27 de juliol de 1867 . Fou un compositor i pianista català. Juntament amb Albéniz fou el creador de l’escola catalana moderna de piano.

És conegut per la seva obra pianística, especialment per la suite Goyescas (1911), en què va basar també l’òpera del mateix nom. Va crear una escola de piano a Barcelona, l’Acadèmia Granados, que ha produït una llarga llista de talentosos pianistes, amb figures tan rellevants com Frank Marshall i Alícia de Larrocha.

El 24 de març de 1916 al canal de la Mànega, va morir en el naufragi de la nau Sussex,   en ser torpedinada per l’armada alemanya en el transcurs de la Primera Guerra Mundial. Com ja saben els nostres alumnes, va ser molt amic d’un altre dels nostres músics més universals, en Pau Casals, al qual va entristir molt la seva mort, i per això va ser un gran defensor de la Pau.

Escoltem una de les seves obres més conegudes per a guitarra, “Andalusa” que forma part d’una sèrie de Danses Espanyoles. Gaudiu d’aquest moment musical !!!