Presentació del projecte de Grans “Com construiries edificis i ciutats més sostenibles?”

La Comunitat de Grans va fer la seva “showroom” del projecte “Com construiries edificis i ciutats més sostenibles?” el passat 12 de desembre.

La pregunta del projecte ve donada per la temàtica del repte de la First Lego League 2019/20, en el qual participa l’alumnat de 6è, però que fem extensiva a tota la comunitat de Grans. El projecte s’ha desenvolupat en tres fases diferenciades:

• Fase inicial de “provocació”: gimcana d’activitats que plantejaven diferents problemàtiques i situacions relacionades amb la sostenibilitat (contaminació, residus, emergència climàtica, gestió d’energia i aigua …) que podem trobar a les ciutats en general i a l’escola en particular, per tal que els alumnes prenguessin consciència de la qüestió.
  • Fase d’indagació i construcció de bagatge de fons sobre el repte: a partir d’una roda d’activitats internivells en les que s’abordaven diferents vessants del repte i models inspiradors (problemes i solucions sostenibles a les ciutats actuals i a les ciutats antigues).
  • Fase de realització de propostes (producte final): finalment, els nens i nenes (en grups) van haver de pensar i treballar les seves propostes per resoldre problemes concrets dels edificis i les ciutats, que van materialitzar en un producte final (maquetes, vídeos, …), i que es van exposar i explicar en una showroom oberta a les famílies i a la resta d’alumnes.

El repte de la pregunta general es va dividir en tres subreptes adaptats a cada nivell dins de la Comunitat de Grans:

• 4t: Com podem millorar el problema de la generació i la gestió dels residus a la ciutat?
  • 5è: Com podem aplicar les energies renovables a millorar la sostenibilitat de l’escola
  • 6è: Com podem trobar i desenvolupar una solució innovadora i sostenible a un problema dels edificis o espais públics de les ciutats?

Aquí us deixem algunes imatges de la showroom de presentació.