Moltes novetats durant la II edició de “L’Alberich Clothing Swap”

A l’escola Dr Alberich i Casas vam celebrar el passat 3 de Maig la segona edició de l’Alberich Clothing Swap, un mercat d’intercanvi de roba de segona mà que busca impulsar el consum responsable, la prevenció de residus i la sostenibilitat.

Es tracta d’una iniciativa original i creativa que ha tingut una gran acceptació entre tota la comunitat educativa. La idea de promoure la sostenibilitat i el consum responsable ha estat tot  un èxit, ja que a més de ser una activitat divertida i diferent, també ha ajudat a fomentar la consciència mediambiental amb la finalitat de donar un segon ús a la roba que ja no utilitzem d’una manera responsable. Així, els alumnes de l’escola van aprendre que poden donar un segon ús a la roba sense haver de comprar-ne de nova, i van ser capaços de convertir peces que ja no els agradaven o que se’ls havia quedat petita en altres que els feien patxoca.

Per a dur a terme la iniciativa, es va demanar a les famílies i als alumnes que revisessin els seus armaris i que portessin al centre aquelles peces de vestir que ja no feien servir. La roba era bescanviada per aliques, la moneda de l’Alberich i Casas i l’única amb valor per a completar els intercanvis. D’aquesta manera, es pot donar una segona vida a la roba que ja no s’utilitza i es redueix el consum innecessari de recursos i energies per produir-ne nova. Amb anterioritat, s’havien establert debats a l’aula per a reflexionar sobre l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 12, la producció i el consum responsables.

Van ser els mateixos alumnes d’Educació Primària els encarregats de garantir el correcte funcionament de la trobada. Els alumnes de 4t de Primària van ser els responsables de gestionar i atendre les parades atenent els compradors, els de cinquè s’encarregaven de recollir la roba i assegurar-se que no faltés de res i els de sisè s’ocupaven de gestionar el banc d’aliques, perquè les famílies que portessin més peces de roba el mateix dia de l’edició poguessin bescanviar-les i continuar adquirint nous elements.

A més a més, aquesta iniciativa va més enllà de la simple idea d’intercanvi de roba. Durant aquesta II edició també va incloure diverses novetats com, per exemple, diversos tallers organitzats per membres de la comunitat educativa, que van oferir activitats tals com d’estampació de roba, costura i la lectura de contes. A més a més, durant aquesta edició es va habilitar una zona de bar, que va ser una gran idea per fomentar la convivència i la cohesió entre la comunitat escolar. Al ser una edició oberta a tota la comunitat escolar, tant els alumnes com les famílies van poder compartir plegats aquest dia tan especial, tant en la recerca de nova roba com en l’intercanvi d’opinions i experiències mentre podien degustar un refresc o un aperitiu en el servei de bar organitzat pels alumnes de 6è.