M’estimo

A l’escola cada curs hem celebrat la Setmana de la Diversitat per tal de conèixer i sensibilitzar als infants de la diversitat entre les persones. Aquest curs, vam acordar treballar-ho com un eix anual al llarg del curs, en comptes d’una setmana en concret.

La temàtica d’aquest any és sobre la Salut Mental. L’eix porta com a lema “m’estimo” i el realitzen tots els infants de l’escola, petits, mitjans i grans.

Som conscients que sempre que es parla del concepte salut, es focalitza la mirada en la salut física i els hàbits saludables per tal de fomentar-la, però… i la salut mental? Tenim clar quins són els hàbits saludables per promoure-la? Com podem tenir cura de la nostra pròpia salut i la dels altres? Ens parem a preguntar-nos com estem? Què ens fa sentir bé? Com podem gestionar certes situacions que ens generen malestar?

La principal finalitat d’aquest eix és fomentar una bona salut mental, adonar-se de la importància de cuidar-nos, estimar-nos i fer-ho també amb les persones que tenim al nostre voltant. Per aquest motiu, a les aules s’estan realitzant diferents activitats i dinàmiques amb l’objectiu d’endinsar-nos en el concepte de salut mental, així com promoure-la a tots els nivells.

A més de realitzar setmanalment activitats a l’aula, al vestíbul de l’escola hem creat el racó de “m’estimo” on aquests dies hi ha una exposició de contes i llibres entorn la salut mental i la identificació i gestió d’emocions. En aquest espai s’explica als infants els contes proposats, els quals conviden a reflexionar i compartir diferents experiències, situacions i emocions viscudes.