Comencem amb l’ukelele i l’harmònica a l’escola!

Aquest curs hem afegit dos instruments musicals al projecte d’Educació Artística: l‘ukelele i l’harmònica com a instruments col·lectius.

A partir del taller que van poder gaudir a l’escola a càrrec del músic Sergi Raya, els infants de 2n han començat a treballar amb l’harmònica amb molta il·lusió i motivació. L’harmònica és un instrument lleuger, on cada forat té un so diferent bufant i aspirant. És un instrument molt intuïtiu que serveix per introduir el llenguatge musical com el ritme i la melodia, treballar el control de la respiració i l’oïda, així com les nocions prèvies a altres instruments com per exemple la flauta.

D’altra banda, tal i com vau poder veure per Santa Cecília, l’alumnat de 5è i 6è s’ha iniciat amb moltes ganes amb l’ukelele! Aquest és un instrument molt fàcil de manejar i que ha despertat un gran interès. A més de sonar molt bé, ens permet treballar la melodia, l’harmonia i la tonalitat, fet que proporciona als alumnes una visió més àmplia de la música. També ens facilita l’aprenentatge de la digitació i memorització d’acords d’una forma molt engrescadora.

L’introducció d’aquests nous instruments té com a objectiu principal el plaer de la interpretació col·lectiva musical i els valors de l’aprenentatge en grup. Esperem que molt aviat puguem realitzar audicions i concerts amb aquests nous instruments i que tota la comunitat educativa en pugui gaudir!