Activitat comercial al CFGM

L’alumnat de segon curs del CFGM en Gestió Administrativa va participar en la Fira Virtual de febrer SEFED (Plataforma que contractem per poder treballar a l’aula com una empresa). Aquesta Fira es du a terme dins el mòdul d’Empresaula, on amb l’empresa creada per l’alumnat, Ergomarket, S.L., realitzen la difusió dels seus productes i la seva comercialització. L’activitat comercial la porten a terme amb altres instituts, els quals també participen de la plataforma SEFED. S’intercanvien la facturació per la seva gestió de tresoreria, comptable, comercial, seguretat social i Hisenda.

Comportaments estranys

Durant aquest trimestre l’alumnat de 1r A ha desenvolupat, en grups, una pàgina web on ha publicat la recerca que ha dut a terme sobre comportaments estranys d’alguns éssers vius: plantes que es defensen, tèrmits que segueixen la tinta d’un bolígraf, gossos que udolen amb la sirena d’una ambulància, gats que ronquen… Tot plegat per aprendre en què consisteix la funció de relació dels éssers vius i divertir-nos en grups dissenyant les webs. Podeu mirar-ne algunes:

Presència al Saló de l’Ensenyament

Amb l’objectiu de promoure i difondre els diferents centres educatius que ofereixen formació en l’àmbit de nàutica, s’instal·la un estand exclusiu dedicat als estudis relacionats amb el manteniment de vaixells en el Saló d’ensenyament, del 13 al 17 de març. Aquesta iniciativa promoguda per professorat de diversos instituts ha estat liderada pel nostre docent Carles Pelegay. Durant la visita a l’estand, el Sr. Simó López, director general dels Centres Públics de Catalunya, s’ha ressaltat l’impacte positiu que té l’educació en aquest àmbit nàutic, i ha remarcat la importància de les iniciatives que promouen les habilitats tècniques i la passió per la navegació recreativa. Podeu llegir una notícia relacionada amb el nostre CFGM.

Projecte Caixes niu

El passat 1 de març l’alumnat del PTT d’Arenys de Mar va anar a l’institut Els Tres Turons a penjar les primeres caixes niu amb l’ajuda dels jardiners de la brigada. Aquest projecte, en el qual participem amb la regidoria de medi ambient, té l’objectiu de promoure la biodiversitat en els espais verds urbans del municipi.

Observació i dissecció de cor i pulmons

L’alumnat de 3r d’ESO ha realitzat la pràctica d’observació i dissecció de pulmons i cor, on no podia faltar l’activitat de bufar els pulmons. S’han sorprès de veure com són aquests òrgans, i han entès millor el funcionament dels aparells respiratori i circulatori. Ens encanten les pràctiques de laboratori!

Batucada

Els alumnes de 1r d’ESO han tingut l’oportunitat d’aplicar els coneixements fonamentals adquirits durant les classes de música mitjançant la participació en un emocionant taller de batucada organitzat al pati de l’institut. Volem expressar el nostre més sincer agraïment per la col·laboració amb l’Escola de Música, que un any més ens ha permès gaudir d’aquesta enriquidora experiència.

Dia de la dona

Amb l’arribada del Dia Internacional de la Dona, l’alumnat de l’Institut han organitzat un acte simbòlic per commemorar aquesta data tan significativa. Aquest acte té com a objectiu destacar la importància de la igualtat de gènere, promoure la consciència sobre els drets de les dones i reconèixer les seves contribucions en tots els àmbits de la vida.

Minimitzem els residus!

L’alumnat de 2n d’ESO ha visitat el Centre Integral de Valorització de Residus del Maresme, on ha après la importància de reutilitzar els materials, així com de reciclar adequadament els productes que utilitzem a la nostra vida diària.

Sobre les Lleis de Newton…

Una vegada més, l’alumnat de Física i Química de 4t d’ESO, mitjançant l’experimentació i l’observació, ha comprovat les Lleis de Newton. Isaac Newton va ser un gran físic i matemàtic que, a part de construir el primer telescopi de reflexió, va deduir la Llei de Gravitació Universal. Us convidem que veieu alguns dels vídeos que han elaborat els nostres alumnes a través dels quals s’observen els experiments que han realitzat.

Jornada de Formació Professional

Avui els alumnes de 4t d’ESO i AO han assistit a la VII Jornada d’Orientació Professional de l’Alt Maresme a Calella. Han pogut assistir a diferents xerrades sobre formació professional. En aquesta jornada presentem els nostres CFGM en Gestió administrativa i en Manteniment d’Estructures de fusta i mobiliari d’embarcacions d’esbarjo, i també els PTT d’Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic i d’Auxiliar en treballs de fusteria i instal·lacions de mobles.

A la neu!

Aquests dies, l’alumnat de 2n d’ESO gaudeix d’una experiència a la Cerdanya. Han anat a esquiar. Amb les classes, a les pistes, alguns ja han pogut estrenar-se en aquest esport i d’altres n’estan perfeccionant l’estil. És una manera agradable de potenciar la convivència entre tots.

Les tradicions catalanes

Els alumnes de l’Aula oberta han estat treballant les tradicions catalanes, i entre altres activitats han construït uns capgrossos. Podeu veure diversos moments de l’elaboració en aquestes imatges.

Com podem estalviar recursos?

Una aplicació de les matemàtiques és optimitzar la despesa de recursos. Hem vist amb els alumnes de 2n d’ESO com podem fer caixes de diferent volum a partir d’una mateixa cartolina. I hem treballat els polinomis.