Esports nàutics

Ens hem acostat al mar, l’hem viscut de prop en plena primavera, per practicar esports nàutics. Els alumnes de 3r d’ESO han fet vela, pàdel surf i una cursa d’orientació amb caiac. Han gaudit moltíssim i han rigut de valent.

3r d’ESO i les aigües del Maresme

Els alumnes de 3r d’ESO han visitat la Depuradora de Sant Pol i la Potabilitzadora de Palafolls per conèixer la realitat de les aigües de la nostra zona. Han après com es netegen les aigües residuals i com s’aconsegueix aigua potable, a més d’un munt de consells per a la millora del medi ambient.

2n d’ESO al Pallars Jussà

Durant el Treball de Síntesi els alumnes de 2n han pogut anar descobrint el Pallars Jussà: el Museu de la Conca Dellà, el castell de Mur i la col·legiata, les botigues museu de Salàs de Pallars… i han realitzat esports d’aventura i una ruta per la muntanya. El temps els respecta. Estan descobrint una nova zona.

1r d’ESO al Delta de l’Ebre

Els nostres alumnes de 1r d’ESO estan gaudint de les activitats per conèixer el Delta: han perxat, han fet un recorregut amb bicicleta, han fet un creuer per la desembocadura del riu… i fins i tot s’han banyat a la piscina!

SORTIDA AL PORT D’ARENYS AMB 1r d’ESO

Avui, dia 2-4-19,hem fet una sortida amb els alumnes de 1r ESO al port d’Arenys, per tal d’ampliar els nostres coneixements i treballar de manera més vivencial el nostre Treball de Síntesi. Hem gaudit molt de les explicacions del Carlos, escoltant i veient les barques dels pescadors, els peixos, les diferents classes de pesca i estris per pescar… Per finalitzar hem vist els diferents residus que hi ha a les platges d’Arenys.

 

VISITA AL MUSEU BLAU

El dia 26 de març els alumnes de 1r d’ESO van realitzar un taller on van parlar sobre què és la vida, amb l’objectiu d’ampliar els coneixements més enllà de la teoria de la Lynn Margulis (nutrició, relació, reproducció), que està present als llibres de text de biologia, i també  parlar d’altres termes com: entitat, autoreplicació, organització, metabolisme, creixement, informació genètica, evolució, adaptació al medi.

Finalment, vam  aprendre molts conceptes nous que tots els éssers vius tenim i ens defineixen.

Proves cangur

Els nostres alumnes han participat un any més a les proves cangur. 1r, 2n i 3r d’ESO les ha resolt al centre, i 4t d’ESO i 1r de batxillerat les ha fet al Tecnocampus de Mataró.

Recital Poètic i Musical de Literatura

“Una manera diferent  d’aprendre Literatura”

Ahir dimecres els alumnes de BAT van gaudir de la literatura, de la mà d’Emiliano Valdeolivas, professor de literatura convidat Per l’institut i l’AMPA Els Tres Turons. Bravo Emiliano!

Pràctiques aparell respiratori

A 3r d’ESO continuem el nostre recorregut pel fascinant món del cos humà!

Aquesta vegada hem tingut l’oportunitat de veure l’anatomia de l’aparell respiratori, duent a terme la pràctica d’una dissecció de pulmons.

L’Institut Els Tres Turons canta emocionat

El 8 de març se celebra el dia internacional de les dones o dia de la dona treballadora. Aquesta celebració reconeguda per l’Organització de les Nacions Unides (l’ONU) és un dia per reivindicar la creació de condicions favorables per a l’eliminació de la discriminació de les dones i per a la seva plena participació en el procés de desenvolupament social.
Enguany, les nostres alumnes han dut a terme diverses activitats reivindicatives al llarg d’una setmana que hem dedicat a retrobar-nos amb referents femenins que habitualment no apareixen en els nostres llibres de text: dones científiques, artistes, revolucionàries, esportistes…
Avui, a l’hora del pati, un grup d’alumnes, acompanyades de professores i companys d’aula, ha interpretat la cançó “Ella” de la cantant Bebe: una cançó optimista dedicada a totes les dones que dia rere dia lluiten per viure en una societat en llibertat, més justa i amb més igualtat per a tothom!

Activitat de cohesió entre 1r i 3r d’ESO

Ahir es va realitzar la primera activitat conjunta del projecte ajuda’m  de cohesió entre els dos grups.

El projecte es realitza amb els cursos de primer i tercer d’ESO. Els principals objectius són millorar la integració escolar i treballar per una cultura de l’escola inclusiva i integradora a partir de desenvolupar i potenciar les relacions entre iguals. L’alumnat de tercer actua com a tutor de forma voluntària dels alumnes de primer.

Durant la sessió es van conèixer més entre ells per establir llaços de respecte i de suport; enfortir l’atenció i escoltar amb empatia i;  gaudir d’una bona estona tots junts.

Visita YOMO Barcelona

El passat dijous 28 de febrer els alumnes de 2n d’ESO van anar a visitar el YOMO, un festival de ciència i tecnologia,una iniciativa que col·labora la Generalitat de Catalunya i l’ajuntament de Barcelona i hi participen una nodrida representació d’investigadors de la UPF amb stands interactius, tallers i xerrades divulgatives. L’objectiu d’aquesta sortida és que els alumnes s’involcrin en les disciplines STEAM ( Science, Technology, Engineering and Mathematics). Els alumnes van poder experimentar la ciència i la tecnologia més sorprenent i interessant.

Fotografiem una nebulosa

Alguns alumnes han començat a fer fotografies des del telescopi del nostre observatori.

Us en deixem una mostra: la Nebulosa d’Orió, la M42, i la petita que és la M43. A poc a poc anirem ampliant la quantitat d’imatges i la pràctica fotogràfica.

XOCOLATADA SOLIDÀRIA

Benvolgudes families,

Aquest any l´Ampa Institut Els Tres Turons  col.laborarem, juntament amb d´altres associacions i entitats arreu de Catalunya, per recaptar fons per la investigació del càncer infantil a l´Hospital St.Joan de Déu de Barcelona.

Tenim previst fer la xocolatada solidària aquest proper 15 de febrer, pel mati, als porxos de l´Institut Els Tres Turons. Aquí us deixem el cartell amb tota la informació.

Us animem a Tacar-vos pel Càncer Infantil, compartint amb amics i companys, una xocolatada que dóna molta vida!!

Venda anticipada dimarts 12 i dimecres 13 a l'hora del pati a la biblioteca.
Ampa 3 Turons

Sortida a l’exposició Human Bodies

Durant el mes de gener, els alumnes de 3r d’ESO i els alumnes que cursen la matèria de biologia humana, van tenir l’oportunitat de visitar l’exposició Human Bodies a Barcelona.
Una exposició on es mostren més de 150 òrgans i 12 cossos humans, tractats amb la tècnica de plastinació.
Una experiència molt interessant i ha permès a alumnes i professors, fer un viatge per l’interior del nostre cos, entenent des de l’observació tot allò que anem treballant a l’aula.