La clemenza di Tito

Els alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria optativa d’Història de la música van assistir ahir a l’assaig general de La clemenza di Tito, l’òpera de Mozart que s’estrenarà demà al Liceu de Barcelona.

Com, ja acostuma a ser habitual, la Cèlia, professora del Departament de Música del nostre institut, aconsegueix les invitacions i, en companyia d’un altre professor del centre, acompanya als alumnes fins al gran teatre de l’òpera barcelonesa. Enguany, el viatge no va ser en tren, sinó en bus directe fins a l’estació del Nord, la qual cosa va fer possible que, durant el trajecte a peu es dediqués un moment a contemplar la magnificència arquitectònica del Palau de la Música. Les localitats, en aquesta ocasió, eren de segon pis, amb una visibilitat frontal i total de l’escenari i una acústica immillorable.

Durant algunes sessions de la matèria optativa, la Cèlia havia fet unes explicacions prèvies sobre allò que els alumnes van veure ahir a la tarda dalt de l’escenari: Mozart, el neoclassicisme, l’opera seria, el llibret que recrea una història de passions i poder a la Roma de Tito Vespasià…

Al vídeo, podeu veure l’òpera sencera enregistrada el 2011 durant el Festival d’Ais de Provença, on es va estrenar la posada en escena que es veurà al Liceu.