Hem fet ciència entre tots

Abans-d’ahir, va ser un dia d’èxit pel futur científic del nostre país. Abans-d’ahir, el país va apostar per la ciència amb l’edició d’aquest 2017 de Ciència entre tots. El Coll i Rodés, és clar, va ser-hi present amb tres propostes interessants: Ecologia al Coll, a càrrec dels alumnes de 4t d’ESO que cursen l’optativa Biologia; Forces, pressió i fluids, a càrrec dels alumnes de 4t d’ESO que cursen l’optativa Física i Química; i Amb la ciència al Coll, a càrrec dels alumnes de 3r d’ESO.

La jornada es va desenvolupar d’acord a aquest programa horari:

De 9 h a 10 h: Durant aquesta hora els centres i els divulgadors vam preparar les nostres experiències i vam recollir la documentació a l’estand de recepció.

De 10 h a 14 h: A partir de les 10 h i durant el matí, cada grup d’alumnes (d’ESO, batxillerat o cicles formatius) i divulgadors va realitzar de forma continuada l’experiment o conjunt d’experiències que volíem mostrar al públic. El professorat dels instituts va fer de dinamitzador, engrescador i coordinador d’aquesta iniciativa tot intentant que l’alumnat fos realment el protagonista de l’experiència.

Al llarg de tot el matí, l’alumnat i els ciutadans van poder participar en el Joc de l’àtom, una mena de gimcana que els acompanya a visitar alguns estands de la fira i a respondre algunes qüestions que se li plantegen. En finalitzar amb èxit el joc, es podia recollir un petit detall científic.

De 14 h a 15 h: La fira s’acabava i els participants recollíem el material de les experiències i les deixalles que haguéssim generat.