L’hort de l’institut

A l’institut Pla de l’Estany ja fa 4 anys que tenim un hort ecològic ben bonic!
Els alumnes de 3r D i els de la USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial) són els responsables de treballar la terra de valent per plantar, sembrar i recol·lectar. Després poden gaudir d’un bon àpat amb hortalisses que han fet créixer ells mateixos.
Per tenir una bona collita, és molt important una bona organització, per això cada setmana hi ha un seguit de responsabilitats que cal treballar en parella i/o en equip: registrar la temperatura, supervisar les eines quan s’ha acabat la tasca, recollir i buidar matèria orgànica al compostador, fer fotos del treball a l’hort i actualitzar la web.
En el dia a dia ens van sorgint imprevistos, com per exemple la vegada que vam plantar col-i-flors i un conill se les va menjar. Vam poder fer una tanca i ja tenim el problema resolt.
Ara arriba el bon temps i comencen a recol·lectar les primeres collites. Cadascun dels alumnes s’emporta com un trofeu el primer enciam, escarola o manat d’alls tendres.
Aviat començarem a collir faves, cebes, bledes i maduixes. Trigaran més temps a madurar les primeres tomates i a créixer patates.

hort1

hort2

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *