Els alumnes de 1rESO construeixen torres d’espaguetis

Cohesionar els grups de 1rESO és un dels principals objectius transversals de la tasca de tutoria. Grups cohesionats augmenten el respecte entre alumnes i milloren l’atmosfera a l’aula, facilitant d’aquesta manera la tasca que duem a terme els docents. Per això cerquem activitats que busquin la col·laboració entre alumnes. Aquest cop els hi hem proposat fer torres d’espaguetis. Només amb 20 espaguetis, fil de cosir, cinta adhesiva i dos núvols de llaminadura, els alumnes agrupats de quatre en quatre han hagut de fer torres quan més altes millor. Durant 30 minuts cada grup ha construït la seva torre. L’èxit de l’activitat rau en la complicitat que es forma entre els alumnes que aconsegueixen posar-se d’acord en un curt termini de temps, per a construir torres com més altes millor. L’activitat ha estat força divertida i s’han fet veritables obres d’enginyeria. En les fotografies següents podeu veure dos moments de l’activitat.