Projecte Coneixem la història del nostre poble. Camins de Sant Pere de Rodes (VII)

Aquest divendres 12 d’abril els alumnes de l’escola Les Clisques del Port de la Selva hem fet una sortida que ja feia temps que teníem ganes de fer: conèixer els camins que connecten alguns dels nostres pobles amb el monestir de St. Pere de Rodes.

Com que ens agrada que a les activitats hi participin tots els alumnes de l’escola hem preparat una sortida conjunta però amb diferents nivells segons l’edat dels participants. Aquesta vegada, ens hem centrat amb la Vall de Santa Creu.

Fixant com a punt de partida l’església de la Vall de Santa Creu, hem explicat una mica d’història del poble i la relació històrica amb el monestir de St. Pere de Rodes i, a partir d’aquí hem començat l’excursió amb diferents itineraris segons l’edat.

Els alumnes d’educació infantil han seguit el camí que voreja la vall fins arribar a la carretera i després han resseguit el camí de ronda fins al mirador.

Per altra banda, els alumnes de primària han enfilat el camí fins al monestir, després han anat fins al nucli de l’antic poble de Santa Creu de Rodes i han pogut veure l’església de Sta. Helena. Un cop a allà, els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è, i també els alumnes de 1r i 2n que ho han volgut, han seguit pel camí que porta al castell de St. Salvador per acabar retrobant-nos amb els nostres companys al peu del monestir. Finalment hem agafat el camí fins a La Selva de Mar per acabar ja el nostre itinerari.

Estem molt contents perquè ha estat un llarg camí però molt i molt gratificant!

Clica la imatge per a accedir al recull de fotografies.