Músiques del món. Cicle Mitjà. Obiero. Ayub Ogada. Kenya. (II)

Després d’aprendre la divertida cançó Janbo Bwana de Kenya i de conèixer algunes de les coses d’aquest país africà, ens ha tocat conèixer alguns dels instruments més singulars de la regió.
Per fer-ho hem pogut veure vídeos dels següents instruments: Litungo, Nyatiti i Obokano. Tots tres són  lires formades per 8 cordes i una caixa de ressonància.
També hem pogut conèixer un peculiar instrument anomenat Urutu, que està format per una única corda que es toca amb un arquet (com el dels violins però amb una forma un xic diferent. Aquest instrument el podeu veure i escoltar en el vídeo que teniu més avall.
Després de conèixer aquests instruments, hem conegut un dels cantant més famosos de Kenya. Ell s’anomena Ayub Ogada, és cantant i també intèrpret de Nyatiti. La cançó que podem escoltar és molt relaxant i es pot apreciar la seva bonica veu i també el dolç so del Nyatiti. Disfruteu dels 2 videos.