OBRIM EL CURS AMB LA CREACIÓ D’UN NOU ESPAI: ” LA LLAVOR “. Aula 1-3 anys

Aquest curs 2023-24 acollim amb gran il·lusió i estima el nou projecte de l’aula 1-3, un espai sensible, natural i essencial a l’escola l’Alzinar de Campins.
La llavor és la suma del treball conscient i cooperatiu d’un equip que durant anys ha desitjat i projectat un espai perquè els infants del nostre poble formin part de l’escola i creixin amb il·lusió sota el mateix projecte educatiu de centre.

Actualment, compartint la finalització del procés d’obres, l’equip docent s’inicia a crear un espai on els infants i les seves famílies puguin sentir-se ben acompanyades. Mica en mica l’espai va prenent forma, adaptat i equipat per acompanyar en el seu creixement, en un ambient acollidor, natural i tranquil, respectant el desenvolupament individual de cadascun d’ells/elles i també acollint els seus processos de vida.

Els moments de vida quotidiana són l’eix central del nostre projecte pedagògic, compartint aquest valor amb el joc, l’experimentació, l’exploració i la descoberta. Els infants tenen a la seva disposició el material d’acord amb el seu moment evolutiu i inquietuds. Cuidem que aquesta experiència sigui una vivència de joc espontània, caracteritzada per una actitud d’exploració i curiositat, utilitzant totes les seves possibilitats per conèixer el seu entorn.

Entenem La Llavor com un espai on viure i créixer vivint, on la nostra tasca és acompanyar a infants i famílies i construir contextos educatius significatius partint de l’observació i el protagonisme. Vetllem per considerar l’infant com una persona plenament capaç, amb ritmes i desenvolupament molt diversos.

Quan es dóna aquest acompanyament respectuós, les personetes de l’espai “la llavor” poden arribar a connectar amb el propi desig innat per aprendre.

Equip docent.