Projectes artístics

Els projectes artístics són aquells que estan relacionats amb l’art.

  • Projecte de música

Pràctica artística assentada en el si de context escolar i que a través de la col·laboració mútua entre els agents implicats esdevé un element clau que, d’una banda, ens ajuda a comprendre l’art i els seus processos i, de l’altra, genera sinergies que contribueixen al canvi social i la cohesió. Nascut el 2017, és un projecte destinat als alumnes de primària amb l’objectiu final de potencia l’educació artística com a pilar fonamental per la consecució d’objectius socials, educatius i culturals. Més espècíficament, els alumnes porten a terme un aprenentatge rítmic i d’instruments de vent metall (trompeta) a més a més, es fa un treball de coral i moviment amb els alumnes de primer cicle de primària per tal de preparar-los i fer-los partícips del projecte de l’escola. Per a la seva realització, comptem amb dos professors a l’aula més la mestra de música.

  • Ara art
    El Departament d’Educació crea el Programa d’innovació pedagògica “araArt” amb la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics que es porten a terme en el si d’un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.

    Els objectius del Programa d’innovació pedagògica “araArt” són:

    • Potenciar les arts per millorar les capacitats i les competències bàsiques de l’alumnat d’educació infantil, primària i secundària, i contribuir a estructurar el seu pensament.
    • Generar situacions d’aprenentatge vinculades a les arts que afavoreixin l’aprenentatge de l’alumnat, tot atenent la diversitat i fomentant la inclusió.
    • Promoure l’obertura i les aliances dels centres amb l’entorn i contribuir a desenvolupar estratègies de projecció externa.
    • Fomentar el gust per les arts entre la comunitat educativa i aportar futur públic per a les arts i la cultura.
    • Generar oportunitats per detectar i promoure el talent en l’àmbit de les arts tot atenent la diversitat.
    • Contribuir a la formació del professorat a través de la col·laboració dels mestres i professors del sistema educatiu amb el professorat dels ensenyaments artístics i els professionals de l’àmbit de les arts.
    • Generar espais de treball en xarxa entre els centres educatius.

  • Ball de bastons

Iniciada el 2007, la ballada de bastons té l’objectiu de poder compartir una activitat de música i moviment, un aspecte que des dels centres educatius es considera essencial. Es practica i s’aprèn el ball durant tot el curs amb el/la mestre/a de música i a final de curs hi ha una trobada conjunta de totes les escoles.

  • Cantània

Aquesta és una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per aquesta activitat. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi perquè creïn l’obra atenent les característiques d’aquesta activitat concreta.

  • Fem dansa

Fem Dansa és un projecte educatiu adreçat a alumnes de P5 i primer cicle de primària que té com objectiu principal la participació dels alumnes en un espectacle de dansa contemporània i moviment.

  • Clika

Aquest model de col·laboració publicoprivada és la clau per a poder dur a terme un projecte que té vocació de servei públic amb tota             una sèrie d’activitats que no tenen rendiment econòmic immediat però sí pel sector de cara al futur i que són necessàries per a fer                 créixer l’escena musical de país, alhora que cobreixen necessitats socials.