Escola l’Alzinar

Tot el que d’arrel s’aprèn, mai s’oblida del tot.                            Séneca

PRESENTACIÓ INICI DE CURS 

PLA D’ORGANITZACIÓ DE L’ESCOLA CURS 20-21

CALENDARI ESCOLAR CURS 2020-2021

CALENDARI DIES FESTIUS

PLA DE ROBERTURA DEL CENTRE

BAREM PROVISIONAL

NOVETATS PREINSCRIPCIÓ 2020-21

El Departament d’Educació anuncia l’inici del període de preinscripció escolar pel curs 2020-21:

Quan?

* Infantil, primària i ESO: de manera telemàtica del 13 al 22 de maig i, excepcionalment, de manera presencial del 19 al 22 de maig.

En el cas que sigui necessari modificar el calendari per força major, les noves dates es faran públiques al web Estudiar a Catalunya.

Com?

Es prioritzarà la preinscripció telemàtica a través del portal http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/estudis/obligatoris/.

S’haurà d’enviar per correu electrònic al centre escollit en primera opció: el resguard de la preinscripció i la documentació acreditativa adjunta:

  • Original i còpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Original i còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  • Original i còpia del DNI de l’alumne o alumna major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.

Per demanar cita prèvia podeu escriure un correu electrònic a l’adreça a8015259@xtec.cat

Al  centre ha de venir el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona);  cal recordar que han de portar la documentació per a poder-la escanejar o fotocopiar i, si pot ser, la sol·licitud emplenada des de casa. En el cas que el centre prevegi que farà emplenar la sol·licitud en paper, convé recomanar que portin el seu propi bolígraf;  recordar la recomanació de portar mascareta i guants;  no han d’acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes; en aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació

Il·lustració de Joan TuruIl·lustració de Joan Turu

Per tal de no col·lapsar els grups de whats up us deixem alguns recursos per anar passant aquest dies.

EDUCACIÓ INFANTIL I CICLE INICIAL

Resultat d'imatges per a "educació infantil i cicle inicial dibuixos"

Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura… Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats.

https://criatures.ara.cat/blogs/pedra-paper-tisora/Lampolla-calma_6_1952864696.html  Quan l’infant està enfadat o nerviós el seu ritme cardíac i respiratori s’accelera, el que comporta una pujada del cortisol (hormona de l’estrès), que fa que el nostre cos es prepari per a “l’atac”. En aquestes situacions és important oferir alternatives que facin focalitzar l’atenció dels nens en estímuls de ritmes pausats.

Al final de l’article, a la dreta hi ha la secció el + vist, on podeu trobar tres propostes interessants: 11 jocs per jugar dins de casa, un conte per explicar el coronavirus i tres plans per avui, escoltar un conte, jugar i mirar una peli.

Activitats de comunicació:

○ Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…

○ Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…

○ Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.

○ Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).

Activitats que impliquin moviment:

○ Proposar jocs que requereixin desplaçar-se, imaginant itineraris o seguint-ne de fixos, lliures o amb obstacles elaborats amb elements i mobiliari domèstic, amb diferents formes de marxa: caminant, saltant, a peu coix, arrossegant-se o rodolant…

○ Fer activitats que necessitin equilibri i coordinació -per la superfície on es desplacem, per la trajectòria seguir o la pròpia naturalesa del joc que es proposi-, amb elements com pilotes, dianes, bitlles …

○ Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui possible.

Activitats digitals:

○ Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…

innovamat.com/blog/ca/ En aquesta pàgina podeu trobar activitats de matemàtiques de primer a quart de primària.

https://toolbox.mobileworldcapital.com/apps/android/attribute%5BTaxonomyTaxonomyValue0%5D:1  Aquí hi podeu trobr un munt d’apps. A l’enllaç hi ha les d’educació infantil, però podeu explorar i veureu que també n’hi ha per tots els nivells.

http://www.edu365.cat/infantil/ Ja us vam suggerir aquesta pàgina, podeu entrar i remenar, hi ha unmunt d’activitats de tot tipus. Aquest apartat és d’educació infantil, però si ciqueu a la pestanya de dalt  a l’esquerra trobareu un desplegable i hi ha educació primària.

https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/ És una web que recull una gran quantitat de vídeos que expliquen contes molt originals. Una veu en off explica la història i s’il·lustra amb tècniques artístiques molt diferents. Els podeu triar a l’atzar o buscar-los per temes.

https://www.youtube.com/user/SuperSimpleSongs/videos Recull de cançons en anglès.

Activitats d’experimentació:

https://www.slideshare.net/edelinbravo29/manual-de-experimentos-preescolar

https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/

https://www.aprenentamblesmans.cat/ En aquets pàgina podeu trobar un munt de propostes per tots els nivells. Val la pena entrar i remenar, hi ha propostes molt interessants.

Suport a les tasques de la casa:

○ Col·laborar en la neteja de la llar

○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…

○ Endreçar l’habitació

○ Parar taula i recollir-la
○ Plegar i classificar la roba..
Resultado de imagen de música

PER A TOTES LES EDATS

https://aprendomusica.com/ Activitats i jocs per aprendre el llenguatge musical.

https://aprendomusica.com/const2/21trivial1/trivial1.html Un joc molt divertit de música en què caldrà anar resolent diferents reptes musicals.

https://www.youtube.com/channel/UCZqDq4Dl1ZxBQMlQgiEW5Kw Canal de Youtube del Pot Petit.

https://www.youtube.com/watch?v=HjvHp6IO_ac&list=PLGNcVuvQ20nIB_jQ09bf-valjArODwwaO Canal de Youtube dels The Penguins. Les cançons són en català.

https://www.youtube.com/channel/UCh4gZwRHxIetWXbJnp0XefQ Canal de Youtube de Dàmaris Gelabert.

https://www.youtube.com/watch?v=UkFs5glUMjw Aquest joc que combina moviment, música i veu de diverses maneres. Ofereixen l’oportunitat de descobrir el ritme i de practicar la coordinació de manera lúdica.

https://www.youtube.com/watch?v=yVITOCTIYxo Tutorial per fer una sessió de percussió corporal. Santi Serratosa i la Mariona Castells.

https://www.youtube.com/watch?v=eCsoOVnfSLQ Vídeos per aprendre balls.

CICLE MITJÀ I SUPERIOR
Cal compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats compartides amb els adults.Per al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics, titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes, pintures… Pel que fa a les activitats compartides amb els adults es poden oferir diferents propostes enriquidores que afavoreixen els aprenentatges.
Resultat d'imatges per a "català" http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html Per practicar l’ortografia. Hi ha tres nivells de dificultat.

https://clic.xtec.cat/gali/gali.html?page=grups&variant=cent Hi ha sis blocs temàtics i dos nivells, un d’iniciació i un d’aprofundiment per aprendre i practicar.

https://www.arcademics.com/games/space-race Competeix en aquesta divertida carrera espacial. Pots jugar contra l’ordinador, contra els teus amics o contra un usuari aleatori.

https://es.ixl.com/?partner=google&campaign=57509585&adGroup=2208257225&gclid=EAIaIQobChMIsr3S4eCr6AIVDqZRCh2fGQxfEAEYASAAEgLAlvD_BwE Hi ha activitats des d’infantil a sisè.

https://www.ictgames.com/mobilePage/index.html La pàgina és en anglès. Les activitats estan bé i hi ha diversos nivells.

http://www.ceip-diputacio.com/MITJA%20I%20SUPERIOR/mates/matematiques.htm Web amb un recull de jocs matemàtics divertits.

English British England Language Education Concept https://www.youtube.com/watch?v=HQdiSMUZEDA&t=21s Educational video for kids to discover vertebrate animals, like birds, fish, mammals, reptiles and amphibians. We’ll learn where they’re born, where they live, how they breathe and lots more interesting facts. We’ll also look at examples for each vertebrate group.

https://www.youtube.com/channel/UCB_2_OiPFh6FdUvp50_maug Quality, educational videos for kids.

https://www.highlightskids.com/ Una web que conté un gran recull de jocs per aprendre anglès.

https://www.funbrain.com/ Pàgina amb jocs, videos i activitats per aprendre anglès.

Resultado de imagen de medi https://www.ccma.cat/tv3/super3/germans-kratt/ Som en Chris i en Martin i som germans. Tots dos som zoòlegs, és a dir, que estudiem els animals. El nostre repte és presentar-te els animals més exòtics del món. El que segur que més t’agrada de nosaltres són els nostres vestits de poder animal que ens permeten veure i fer coses que mai abans ni ha fet ni ha vist ningú. Vés amb compte si et trobes el malvat Zach! Vol convertir els animals en robots! Què, t’animes a fer l’animal amb nosaltres?

http://conteslaurajoan.cat/index.php/tots-els-contes/ En aquesta web descobriràs un recull de contes de la Laura i en Joan amb activitats interactives que comprenen continguts de ciències i de tecnologia. Els contes estan explicats en català i anglès.

http://www.recercaenaccio.cat/ Descobreix un gran recull de vídeos científics molt variats. Aquests experiments científics han estat fets per alumnes de primària, secundària i batxillerat. També trobaràs propostes per a fer experiments interessants de manera molt senzilla.

Resultado de imagen de educació física https://www.youtube.com/watch?v=TStEzVUqtUU Entrenament funcional per a nens i nenes.

Video de presentació

Anem a conèixer els restaurants del poble

Cliqueu sobre la foto

Visita a la granja del Montseny

Cliqueu sobre la imatge                 

Activitats de comerç just

Ahir vam fer activitat sobre el comerç just durant tot el dia. Abans del pati vam fer una activitat sobre el cacau, després del pati una dinàmica de comerç just i a la tarda un taller que es diu “El restaurant del món”, que consisteix en recrear l’alimentació de diferents països. No tots vam poder menjar el mateix ni en la mateixa quantitat. A partir de com ens vam sentir i com vam actuar,  vam fer una reflexió sobre l’injust ordre econòmic internacional amb l’objectiu d’estimular l’empatia amb l’hemisferi sud i el quart món i buscar formes d’actuar i comprometre’ns en les solucions.

Han estat unes activitats molt interessant i que ens han fet pensar en les injustícies que hi ha i en la sort que tenim.

Teatre de Nadal

Cliqueu sobre l’enllaç.

 

Castanyada i Halloween

Hem fet panellets amb sucre i cacau de comerç just.

I hem berenat com feien els nostres avis i iaies, pa amb xocolata i pa amb oli i sucre.

I com que hi ha celebracions que cada vegada es consoliden més, ens hem disfressat i hem fet activitats de Halloween.

25è aniversari de la festa de la gent gran

El diumenge dia 7 d’octubre, amb motiu del 25è aniversari de la Festa de la Gent Gran, l’escola va fer jornada de portes obertes. Hi havia una mostra de les activitats que s’han fet dins el projecte “Com vivien les persones fa 100 anys? 1918-2018”,  algunes fotografies de com era l’escola de Campins en diferents moments de la història, … Va ser una jornada molt entranyable per tothom. Els nens i nenes voluntàries i les seves famílies, les persones grans i els seus acompanyants, les mestres, .. i al final la foto de grup al pati.

En breu us direm com tenir accés a les fotos.

Ja hem començat l’apadrinament lector. En breu podreu trobar més informació, tant als blogs com a l’apartat de projectes.