Projectes de centre

Els projectes de centre són aquells que neixen com a necessitat de centre.

• Apadrinem el Patrimoni (Innovació pedagògica)

Apadrinament d’un element patrimonial (el Pont Trencat) per donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista cultural. Promou la dimensió significativa, comunicativa, d’acció i de projecció de l’aprenentatge.

• Ara Art. (Innovació pedagògica)

Un projecte artístic en col·laboració amb una escola artística (EMM Palau) ela quals acompanyen als docents i alumnes durant el procés d’aprenentatge, a través de la participació en la realització de les activitats que componen els projectes generats.

• Educació viària

La Policia Local de Santa Maria de Palautordera duu any rere any una col·laboració amb les escoles de la població amb l’objectiu de motivar una prevenció en matèria de seguretat vial: formant-los com vianants, conductors de bicicletes i passatgers de vehicles. A través de la visita que fan a cada escola facilita a l’alumnat donar un millor coneixement del seu entorn més pròxim, tot això enfocat a conèixer els possibles perills i com evitar-los. També se’ls explica el treball de la Policia Local.

• Consell de nens i nenes

Grup d’alumnes representants de cada grup que col·laboren i participen directament amb diferents activitats d’escola així com en la presa de decisions d’activitats concretes.

• Consell energètic

Format per un grup d’alumnes amb coordinació amb l’equip directiu. Els objectius són:

Recordar als grups la utilització de la safata de paper per reutilitzar; iniciar i dinamitzar la cartellera verda; pensar una actuació verda per la festa de fi de curs; fomentar la reutilització de materials, sobretot en la decoració en les festes d’escola i la plàstica; fomentar les 3 “R” (reutilitzar, reduir, reciclar); reduir el consum energètic…

• Impuls a la lectura (Innovació pedagògica)

Estratègia per a la millora de la competència lectora de tot l’alumnat per afavorir l’èxit educatiu, incorporant-la com a eix vertebrador de l’aprenentatge en el projecte educatiu de centre. D’aquesta formació es desprèn el Pla Lector de Centre, Biblioteca escolar dinamitzada, activitats pel gust a la lectura, padrins i fillols, temps de lectura, estratègies lectores i molt més!

• Escola formadora

L’escola forma part de la xarxa Centre formador del Departament d’Educació amb l’objectiu de compartir la manera de saber ser i saber fer amb professionals d’altres centres o institucvions i Universitats.

• Projecte Watson (Intel·ligència artificial per a la millora de l’èxit educatiu)

Incorporar la intel·ligència artificial per afavorir l’èxit educatiu i la cohesió social en els centres educatius de Catalunya. Acompanyar els centres educatius en l’anàlisi avançada de patrons de comportament per promoure canvis organitzatius i la millora de la convivència. Posar en valor el paper inclusiu de la tecnologia per assolir l’èxit educatiu de tot l’alumnat.

• Escola de Bosc

Els reptes desenvolupen les habilitats que en molts casos els infants mai han pogut  experimentar i el bosc ens ofereix un ventall molt            ampli de possibilitats. Estar en  silenci, caminar tots junts, pujar a un arbre, fer una baixada,  superar pors, poden ser exemples de reptes.

• Educació afectivo-sexual

Formació dirigida als infants de com acompanyar-los en el coneixement i concepció de la sexualitat.