Projectes de poble

Projectes provinents de l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera.

• Xarxa Baix Montseny

Neix de la necessitat d’afavorir el treball i l’aprenentatge en xarxa des d’un espai de reflexió, d’intercanvi i col·laboratiu dels diferents centres i comunitats educatives dels municipis de Llinars del Vallès, Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni. L’objectiu és avançar en la millora continua cap a un canvi en el model educatiu dels municipis. Aconseguir aliances entre els centres educatius i les administracions locals per a coresponsabilitzar-se d’aquest canvi.

• Projecte Pati

Amb aquest projecte es va assolir una transformació del pati de l’escola. Va sorgir de la motivació: “Entenem el pati de l’escola com un espai privilegiat amb moltes possibilitats educatives on s’hi poden desenvolupar activitats d’aprenentatge relacionades amb les diferents àrees curriculars, activitats de joc com a metodologia d’aprenentatge i com a estimulador del desenvolupament cognitiu, afectiu i social dels infants i activitats per a ala celebració de festes amb tota la comunitat educativa”

• Projecte Euronet 50 x 50

Iniciativa per promoure l’estalvi energètic a escoles.

• Consell d’infants de Palau

El Consell d’Infants, creat al setembre de 2018, neix de l’interès de l’Ajuntament d’iniciar un nou model de participació a partir del qual les propostes i necessitats dels infants facin possible “repensar” el poble i fer-lo créixer. D’aquesta manera es garanteix que els nens i les nenes aprenguin a participar i que desenvolupin diferents competències com l’habilitat de dialogar, l’empatia, el judici…

• Projecte Hort (Projecte 2)

Fomentar l’agricultura ecològica amb l’aprofitament d’aigües per al rec del cultiu, i amb un disseny respectuós amb el medi ambient i amb les necessitats creixents d’una escola canviant en consonància amb el món actual. També, ampliar els aprenentatges dels nostres alumnes amb l’espai de l’hivernacle amb les herbes aromàtiques i medicinals.

• Jornades Educatives

Espai que es crea cada any perquè les diferents entitats educatives de la població puguin explicar el seu projecte i les famílies/població puguin fer-se una idea de la oferta educativa de la població.

• Treball comunitari

Crèdit de voluntariat creat pel Depoartament d’Educació pel treball cooperatiu entre els alumnes de l’INS Reguissol i les escoles de Santa Maria de Palautordera

• Camí escolar

Projecte global tenint en compte les diverses formes de desplaçar-nos: – Millorar la seguretat dels i les usuàries en l’itinerari de casa a l’escola i equipaments públics. – Millorar la seguretat, especialment de l’alumnat, en l’horari d’entrada i sortida de les escoles. – Buscar la complicitat de tota la comunitat per construir i implementar el projecte. -Avançar cap a un model de mobilitat més sostenible, saludable i pedagògic, que faciliti les relacions socials entre les persones i pacifiqui la convivència entre les diverses formes de desplaçament. – Millorar la comunicació entre el centre de Palau amb les escoles, instituts i equipaments públics del municipi i millorar, també l’accés dels barris i nuclis més allunyats als esmentats equipaments.

• Canvis en l’adolescència

Des del curs 2018-2019 es fa formació en els centres en relació a la sexualitat i els canvis a l’adolescència. Els començament de la pubertat i els canvis que l’acompanyen és un tema que angoixa i preocupa a l’alumnat de Cicle Superior. Amb aquesta formació es pretén donar un acompanyament a les famílies i alumnat coordinat amb el claustre. Aquesta foramció està subvencionada per l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera i es destina a totes les escoles de la població.