MONTSENY A L’ESCOLA AQUEST SEGON TRIMESTRE

Aquest segon trimestre hem seguit compartint i gaudint del programa del projecte “MONTSENY a L’ESCOLA” que ens ofereix la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament de Campins.

Els alumnes d’infantil hem visitat la granja del Montseny i allà hem après tot el què té relació amb la vaca: com és, què necessita per viure, com i de què s’alimenta, quins derivats en fem els humans, on dorm, com i on pastura…Ens plantegem desenvolupar les següents preguntes:

• Què passaria si els vedells no es fessin gran?
  • Què passaria si la fruita no caigués mai a terra?

Els alumnes del grup de mitjans hem tornat al Sot del Purgatori per tal d’analitzar amb més detall els components que fan que l’aigua dels torrents de Campins siguin o no de bona qualitat. a partir de visualitzar el cicle de l’aigua que porta aigua al sot, hem analitzat els fosfats, la temperatura, el PH i hem cercat macro-invertebrats que validessin la qualitat de l’aigua a través d’unes analítiques amb un petit laboratori portàtil que ens van facilitar.

• Poden canviar els nostres hàbits per aconseguir reduir l’acidesa i els fosfats de l’aigua?
  • Què passarà si no plou?
  • Tota l’aigua del planeta es veu?

Els alumnes del grup de grans vam anar al bosc a treballar els ecosistemes i la relació establerta entre els diferents agents: la vegetació , el clima, la fauna, la terra (sòl) o minerals…la situació del terreny… Reflexionem sobre els usos del bosc abans, ara i en un futur… L’impacte del humà al bosc i què podem fer nosaltres per tal de preservar-lo.

Gràcies un cop més Carme i Cinta per apropar-nos la vostra expertesa i acompanyar el despertar de la nostra consciència medio-ambiental.

EXPERIÈNCIA grup de petits.

EXPERIÈNCIA grup de mitjans.

EXPERIÈNCIA grup de grans.