INICIEM NOUS PROJECTES MUSICALS.

Aquest curs tenim la gran sort de participar en alguns projectes musicals el grup de primària: LA CANTÀNIA, LA CLIKA i el projecte “PIZZICATO”.

CANTÀNIA “EL NAUFRAGI”: El grup de grans aquest curs participa a un projecte coral on aprendrem una cantata. La sinopsi de la història ens explica que un grup d’alumnes es disposa a fer el viatge de final de curs en un enorme creuer. Es tracta d’un vaixell de luxe colossal que contamina molt i és un exemple clar de mitjà de transport poc sostenible. Els dos protagonistes de l’obra, tenen visions oposades sobre la manera de viatjar i les dues maneres de veure la vida xocaran encara més quan el vaixell naufraga i els estudiants van a petar a una illa deserta. Allà, sense adults que els supervisin, s’hauran de buscar la vida per sobreviure. Les idees de la Martina s’imposen amb la que comencen a consumir tots els recursos de l’illa.  L’arribada d’una tempesta que ho arrasa tot serà el detonant que els farà veure que, més enllà de disputes i maneres de pensar diferents, l’única manera de fer les coses és fer-les bé i que l’ecologia i el respecte pel planeta és el millor que podem fer per salvar el món. Aquest projecte es tanca amb un concert a l’AUDITORI de GRANOLLERS a finals de curs.

A continuació us compartim els àudios de les cançons perquè les aneu practicant a casa!!!: https://www.auditori.cat/ca/album/el-naufragi/

LA CLIKA: El grup de mitjans participarem a la Clika és un projecte social sense ànim de lucre que promou la música i la cultura a la infantesa. Durant aquests dos trimestres aprendrem una cantata carregada de grans emocions i valors. Connecta la música als nostres infants a través de l’univers narratiu de nou personatges que formen la colla d’amigues que dona nom al projecte, La Clika. Elles i les seves aventures, són el fil conductor de totes les iniciatives del projecte. A través de l’univers de La Clika, enfortim l’aprenentatge musical a l’escola que desperten l’amor per la cultura i la música en viu . Aquest projecte es tanca amb un concert a l’ATENEU de Sant Celoni a final de curs on tots els infants de l’Alzinar formaran part d’un cor amb d’altres escoles.

A continuació us compartim alguns àudios de les cançons perquè les aneu practicant i escoltant a casa: https://laclika.cat/cancons/

PROJECTE “PIZZICATO”: El projecte pizzicato neix a l’escola l’Alzinar aquest curs 23-24 amb l’objectiu de cercar la sensibilitat, la cooperació i la cohesió dels nostres infants amb l’objectiu de fer música formant part d’una orquestra i per tant amb un objectiu en comú. Inicialment hi participen sistemàticament (1hora quinzenalment) el grup de grans en format de mig grup. El cicle de mitjans faran una iniciació instrumental al projecte. L’orquestra, com a organització és l’ instrument generador de canvi sistèmic que  ens aporta un treball emocional, afectiu i relacional i ens regala als docents, infants i famílies un canvi de mirada educativa, potenciant la complicitat i despertant les ganes de formar part en la comunitat.  Aquesta experiència ens aportarà eines i instruments de creixement personal i de l’entorn per mitjà de l’aprenentatge i pràctica instrumental del violí i el violoncel a la nostra escola.

Durant el curs compartirem algunes experiències musicals perquè visualitzeu el treball que anem fent i pugueu escoltar les produccions instrumentals.