INICIEM ELS AMBIENTS A INFANTIL I PRIMER

Ja fa unes setmanes que els infants d’infantil i primer hem iniciat i estem gaudint dels ambients
d’aprenentatge. Uns espais de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir. Estan pensats i estructurats per fomentar l’autonomia dels infants sent actius i participants del seu propi descobriment.

En aquest primer trimestre els hi hem preparat 4 ambients:

– Laboratori de foscor: En aquesta aula els nostres infants hi trobaran diferents materials on la foscor serà la protagonista, sempre amb uns punts de llum com per exemple les 4 taules de llum, les lots, llum negra o jocs lumínics… Un altre racó on hi haurà instal·lada una pantalla per fer ombres xineses, una pissarra amb fulls i pintures, retoladors i colors florescents, altres espais on els infants podran jugar amb objectes i materials de construcció lumínica o florescents, on podran crear, comparar…tot un món màgic que ajudarà a no tenir por a la foscor sinó tot al contrari, a gaudir d’ella.

– Minimons: Són una expressió de joc simbòlic lliure, no estructurat, en què els infants representen de forma real moments de vida quotidiana o escenaris imaginaris a petita escala fent servir tot tipus de materials, estructucturats o lliures. Els minimons són l’expressió material de la imaginació i la creativitat i a més, els permeten posar en pràctica tot el seu vocabulari, a més de ser un escenari perfecte per iniciar-se en la psicomotricitat fina.

– Joc simbòlic: És el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments. Ens ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que l’envolta. Aprenem a parar la taula, cuinar, cuidar dels iguals, esctructurar l’organització i gestió d’una casa, estructura de les relacions afectives dins la família, autonomia i gestió en la neteja i ordre d’un espai…

Art i natura: Entenem l’art com una eina molt potent d’expansió i d’autoconeixement. Com diu Victor Frankl, crear i vivenciar són dues formes de trobar el sentit de la vida, i nosaltres afegim l’element Natura. Ajuntant Art i Natura en una vivència donem un espai per poder crear-nos a nosaltres mateixos.

Aquí teniu l’enllaç (clica la paraula enllaç)per poder veure una petita mostra de fotos dels infants gaudint dels ambients.

Equip docent.