ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE AMB PETITS I MITJANS.

El concepte d‘Ambient d’aprenentatge o Espai d’aprenentatge, es fonamenta en la concepció constructivista, especialment en tres dels elements més importants: l’aprenentatge significatiu, els coneixements previs i la relació amb els iguals. L’infant es converteix en l’executor del seu propi desenvolupament a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys.

Per una banda, és un model que facilita i potencia la creació de grups heterogenis pel que fa a edat (barregem els infants d’educació infantil amb els de cicle inicial), nivell de desenvolupament i interessos; afavoreix la interacció, cooperació i col·laboració; i es donen relacions d’ajuda mútua.

Per una altra, respon a una línia metodològica on, com és lògic, els espais són fonamentals i es va més enllà de l’aula tradicional i necessita que altres llocs de l’escola esdevinguin educatius (menjador, obrador o laboratoris).

A la nostra escola, els Ambients d’aprenentatge, es duen a terme la tarda del divendres i l’infant escull l’ambient al qual vol anar. Val a dir que, a cada ambient, hi cap un nombre determinat d’infants. Aquest primer trimestre han pogut escollir entre els següents ambients: ambient artístic, ambient gastronòmic en anglès, construccions, laboratori de foscor i atellier.